דרמה בצרפת: נשיא הרפובליקה לשעבר, ניקולה סקוזי, נעצר הבוקר (שלישי) בחשד לעבירות מימיון מפלגות. המשטרה חוקרת אפשרות שמסע הבחירות לנשיאות של סרקוזי ב-2007 מומן בחלקו על ידי לוב. כזכור, סרקוזי ניצח בבחירות האלה והפך לנשיא המדינה. זו הפעם הראשונה שסרקוזי נחקר בפרשה הזאת, שהחלה להיחקר כבר ב-2013. 

במהלך החקירה הגיעו החוקרים לאנשי הכספים של מועמר קדאפי, שליט לוב לשעבר, שהודו שהעבירו כסף מהרודן המנוח לסרקוזי. על פי ה"לה מונד", ההחלטה לעצור את הנשיא לשעבר מצביעה על כך שהחוקרים אספו המלך השנים ראיות נוספות על ההתנהלות של אנשי סרקוזי.

שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי. צילום: רויטרס
שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי. צילום: רויטרס


בנובמבר 2016 טען המתווך בין סרקוזי ללובים, זיאד טאקידין שהוא העביר 5 מיליון אירו במזומן מטריפולי לפריז בשנים 2006 ו-2007 ונתן אותם לסרקוזי, אז שר הפנים של צרפת. דבריו של טאקידין מאשרים את דבריו של עבדאללה סנוסי, לשעבר ראש המודיעין הצבאי בלוב. גם ספר החשבונות של שר הנפט לשעבר של לוב, שוקרי גאנם, שמת בנסיבות מסתוריות, והושגו על ידי משרד המשפטים הצרפתי, מצביעים על תשלומים לסרקוזי. 
 
בשיר סאלח, לשעבר איש הכספים של שליט לוב קדאפי, אמר ל"לה מונד", כי "קדאפי אמר שהוא תרם לסרקוזי, סרקוזי אמר שלא, אני מאמין לקדאפי".