נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נכנס לעימות יוצא דופן היום (חמישי) עם סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב המנהיג האמריקאי: "ג'ו ביידן המשוגע מתנהג כאילו הוא קשוח. האמת, שהוא חלש, מנטלית ונפשית, ועדיין הוא מאיים בפעם השנייה ברציפות שיתקוף איתי פיזית. הוא לא מכיר אותי, אבל הוא ייפול מהר וייפגע קשה, תוך שהוא בוכה כל הדרך למטה. אל תאיים עליי ג'ו!".



דבריו של טראמפ נאמרו בתגובה לאיום של ביידן, שאמר כי היה מכה אותו לו השניים היו לומדים ביחד בתיכון. "אדם שבסופו של דבר הפך למנהיג הלאומי שלנו אומר שהוא 'יכול לתפוס אישה בכל מקום שאני רוצה וזה מוצא חן בעיניה', ואחר כך מודיע ש'עשה טעות'", אמר הבכיר הדמוקרט בהתייחס לסרטון של טראמפ שפורסם לפני מספר חודשים, בו הוא תועד באומרו את הדברים.



"שאלו אותי אם ברצוני להתווכח עם הג'נטלמן הזה ואמרתי שאם היינו בתיכון הייתי לוקח אותו מאחורי חדר הכושר ומכה אותו", הוסיף ביידן לקול צחוק ומחיאות כפיים מהקהל.



זוהי לא הפעם הראשונה שבה ביידן וטראמפ מתעמתים. טרם זכייתו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב, מתח עליו סגן הנשיא לשעבר ביקורת, כשאמר כי הוא חסר כל הכשרה וניסיון להיות נשיא: "הוא מנסה להגיד לנו שהוא דואג למעמד הביניים. תעשו לי טובה – לאיש הזה אין מושג על מעמד הביניים, אפילו לא קלוש". ביידן הוסיף כי "לא היה מועמד רשמי בהיסטוריה שלנו שידע כל כך מעט ועשה כל כך מעט כדי להתמודד עם הביטחון הלאומי שלנו".



טראמפ. זועם על ביידן. צילום: רויטרס
טראמפ. זועם על ביידן. צילום: רויטרס



ביידן הוא לא הדמוקרט היחיד שאיתו "התקוטט" מנהיג העולם החופשי. כזכור, מאז בחירתו, וגם במהלך קמפיין הבחירות, כינה טראמפ את הילרי קלינטון "מושחתת" ו"נוכלת".



לאחרונה קלינטון פרסמה את החלק הראשון של ספרה החדש, בו כינתה את טראמפ "חלאה" ו"שרץ", והאשימה אותו כי פלש למרחב האישי שלה במהלך העימותים ביניהם בסתיו האחרון.



"אתה נשאר רגוע, ממשיך לחייך וממשיך כאילו הוא לא פלש שוב ושוב לחלל האישי שלך או שאתה מסתובב, מסתכל לו בעיניים ואומר בקול רם וברור: 'תתרחק חלאה. תתרחק ממני. אני יודעת שאתה אוהב להפחיד נשים אבל אתה לא יכול להפחיד אותי אז תתרחק'. "אני בחרתי באפשרות א'", המשיכה קלינטון, "שמרתי על קור רוח. סייעה לי העובדה שכל החיים התמודדתי עם אנשים קשים שניסו להיפטר ממני".