שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בירך הבוקר (שישי) על מינויו של ג'ון בולטון לתפקיד היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ. "ג'ון בולטון הוא ידיד ישראל שנים רבות", אמר בראיון לכאן ב', "גם בתפקידי הנוכחי נפגשנו והתייעצנו. הוא בעל ידע רב בתחומים הקשורים למדינת ישראל והוא אומר את הדברים בצורה ברורה".

"גם בנושא האיראני הוא שימש כתת מזכיר המדינה שאחראי לנושא של מניעת הפצת נשק גרעיני", אמר דנון, "מדובר מבחינתנו במינוי חשוב של מי שמכיר את החומר היטב. הנשיא טראמפ עובד עם אנשים שנח לו לעבוד איתם ומחליף אנשים שלא נוח לו לעבוד איתם. בולטון מביא ידע רב. אפשר לבקר את העמדות, אבל מבחינת ידע הוא יכול לשרת את הנשיא". 

דנון הוסיף כי "גם בולטון וגם פומפאו הם אנשים שהביעו עמדות ברורות לגבי ההסכם עם איראן ותקפו את ממשל אובמה. זו כוורת יותר ניצית ויותר מתנגדת לפשרות בנושא האיראני".

שר החינוך, נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"מינוי נהדר של ג'ון בולטון. מומחה ביטחוני יוצא דופן, דיפלומט מומחה וידיד נאמן של ישראל.

בהצלחה ג'ון!".

גם שרת המשפטים, איילת שקד התייחסה למינוי של בולטון וכתבה כי "הנשיא טראמפ ממשיך למנות ידידי אמת של ישראל לתפקידים בכירים. ג'ון בולטון הוא אחד הבולטים שבהם. מינוי מצוין, בולטון עם נסיון רב וחשיבה מקורית. ממשל טראמפ הולך ומתברר כממשל הכי אוהד ישראל אי פעם".




טראמפ אישר הלילה את דבר מינויו של בולטון וכתב בטוויטר כי הוא "שמח להודיע כי החל מה-9 באפריל, ג'ון בולטון יהיה היועץ לביטחון לאומי החדש שלי. אני מודה לגנרל מקמסטר על שירותו ועל העבודה המסורה שעשה, והוא תמיד יישאר חברי הטוב".