בהלה פרצה הבוקר (שישי) בטיסה שאמורה הייתה להמריא מנמל התעופה בבודפשט לנמל התעופה בן גוריון כאשר רכב שהוביל מטוס אליו היו אמורים לעבור נוסעים ישראלים בשל התקלה במטוס בו הם שהו פלט עשן סמיך והנוסעים שחששו שהעשן בוקע מתוך המטוס הפעילו את מגלשות החירום וקפצו מתוכו. אחת הנוסעות נפצעה בראשה ופונתה לטיפול בביה"ח.



נוסעים ישראלים שהיו אמורים לשוב לארץ בטיסה של חברת התעופה הצ'כית 'טראוול סרביס' אשר נחכרה על ידי ישראייר, נאלצו להמתין כשמונה שעות בשל תקלה טכנית. לאחר שהתקלה התמשכה הובא מטוס חכור של חברת תעופה הונגרית אליו היו אמורים לעבור הנוסעים. אבל אז הסיוט הגיע לשיאו כאשר העשן הסמיך הוביל לבהלה ומכיוון נדמה היה שמקורו במטוס.



אמנם הקברניט ניסה להסביר שהעשן הוא לא מהמטוס אך במהומה שנוצרה לא שמעו אותו והנוסעים ניסו להימלט מהמטוס ואחת הנוסעות נפצעה במהלך הקפיצה מהמגלשה.



מחברת ישראייר נמסר כי העשן שנכנס למערכת האוורור במטוס נוצר על ידי הרכב ולא במטוס עצמו וגרם ללחץ בקרב הנוסעים. בישראייר אמרו שלמרות שהטייס הסביר שהכל בסדר, בתא הנוסעים לא שמעו אותו והפעילו את המגלשות שלא לצורך.



"עשן שיצא מהרכב הגורר למערכת האוורור של המטוס גרם ללחץ בקרב הנוסעים שהובילה לפתיחת המגלשות", ציינו בישראייר. "בשלב זה אנו דואגים לרווחת הנוסעים ופיזורם לבתי מלון בבודפשט ופועלים במרץ להבאת מטוס חלופי המקרה דווח לרשויות. אנו מאחלים החלמה מהירה לנוסעת שנפגעה". בישראייר מבקשים להבהיר כי שדני המטוסים היו חכורים ולא של החברה עצמה.