רדואן לקדים, המחבל שרצח היום (שישי) שלושה בני אדם לאחר שהשתלט על סופרמרקט בעיר טרב בצרפת, וחוסל לאחר שהחזיק בשוטר במקום על ידי כוחות הביטחון המקומיים, נשבע אמונים לדאעש והיה מוכר למשטרת צרפת, כך נחשף מספר שעות לאחר פיגוע הטרור.



לקדים בן ה-26 התגורר בעיר קרקסון שבדרום צרפת ופעל, כך לדברי שר הפנים הצרפתי ז'ראר קולמב, לבדו. לדברי השר, "הוא היה מוכר לנו בשל מעורבותו בפשעים קטנים. עקבנו אחריו ופיקחנו עליו, ולא סברנו שיש הקצנה בהתנהגותו". יש לציין כי בשנת 2016 הוא היה אמור להישלח למאסר מסיבות לא ידועות.



ללקדים, שהיה ממוצא מרוקאי, היו קשרים טובים עם התנועה הסלפית המהווה גורם קיצוני ביותר בעולם המוסלמי-סוני. הוא התגורר עם הוריו ואחיו בעיר, שעליה פשטו כוחות המשטרה לאחר האירוע.



שכנתו סיפרה לעיתון הצרפתי "לה פריזיאן" כי החשוד נראה בבוקר כשהוא מדבר עם אחותו הקטנה בבית הספר. שכנה אחרת כינתה אותו "רגוע" ו"נחמד". 




המשטרה סוברת כי פעולתו קשורה למתקפת טרור נוספת שאירעה מוקדם יותר באותו יום נגד שוטרים. לפי החוקרים, ככל הנראה הוא גנב מכונית לאחר שעזב את עיר מגוריו וביצע ירי במהלך נסיעתו לעבר שוטרים ששהו באזור.

לדברי קולמב, המפגע ניסה גם לדרוס את השוטרים עם המכונית, שנראתה מאוחר יותר ליד הסופר מרקט (Super U Shop) וצעק: "זה למען סוריה, אהרוג את כולכם".

כשהגיע למתחם המזון טען המחבל כי הוא משתייך לדאעש. כמו כן, לאחר שהתבצר עם איש ביטחון במתחם הוא דרש לשחרר את סלאח עבד אל-סלאם, מהמחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בבטקלאן בפריז בנובמבר 2015, תמורת שחרורו של השוטר בשלום. בסופו של דבר, כאמור, הוא נורה למוות במהלך פשיטת כוחות הביטחון למבנה.