מניין ההרוגים בשריפה שפרצה אתמול במרכז קניות בעיר קמרובו שבסיביר, עלה היום (שני) ל-64, כאשר רבים מהקורבנות הנם ילדים. מלבד זאת, עשרה בני אדם עדיין נעדרים מאז שהחל האירוע. האש פרצה בקומה העליונה של המתחם, כאשר צעירים רבים פקדו את חנויות הקניון, בתי הקולנוע ואולם הבאולינג בו באותה עת.



סרטון שפורסם ברשתות החברתיות אף תיעד רבים שנכחו במקום קופצים מחלונות המבנה בניסיון להימלט מהלהבות. ארבעה אנשים נעצרו לחקירה על ידי הרשויות הרוסיות, כולל ראש החברה המנהלת את המרכז המסחרי, בהם גם בעלי המתחם. 



"על פי מידע ראשוני, הגג התמוטט בשני בתי קולנוע", אמר ראש ועידת החקירה הרוסית של האירוע בהצהרה רשמית לתקשורת. עם זאת, סיבת השריפה עדיין לא ידוע, ונפתחה חקירה בנושא. 



על פי החוקרים, מאבטח בקניון כיבה את מערכת ההתרעה ויציאות החירום במבנה היו חסומות. בהודעה של הגוף נטען גם כי במקום היו מספר הפרות חמורות של בנייה, כמו גם בשימוש במבנה. 



"העשן עדיין יוצא מהמתחם". צילום: רויטרס
"העשן עדיין יוצא מהמתחם". צילום: רויטרס


מאמצי הכיבוי. צילום: רויטרס
מאמצי הכיבוי. צילום: רויטרס



במאמצי ההצלה לקחו חלק כ-660 עובדי שירותי החירום במדינה. מכבי האש טענו כי עשן עדיין יוצא מגג הבניין, גם לאחר יממה, וכי המבנים באזור נמצאים בסכנת קריסה. 



סגן מושל האזור, ולדימיר צ'רנוב, העריך כי "האש החלה, ככל הנראה, בחדר טרמפולינה לילדים. החשד הראשוני הוא שילד הדליק סיגריה במקום, שהצית את הגומי של הטרמפולינה, מה שהביא להתלקחות החדר".



עם זאת, בתקשורת הרוסית דווח כי תקלה חשמלית היא הסיבה הסבירה ביותר לפרוץ השריפה הקטלנית. הנציבה הרוסית לזכויות ילדים במדינה, אנה קוזצנובה, טענה כי מדובר ברשלנות וקראה לבצע בדיקות בטיחות דחופות במתחמי בילוי דומים.