ביקור נדיר? שיירה מסתורית של רכבות מקוריאה הצפונית לבייג'ינג, בירת סין, עוררה היום (שני) גל שמועות לפיהן מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מבקר בימים אלו בסין. מדיווחים רבים ברשתות ובמדיה החברתית עולה כי הרכבת עברה בצפון סין בדרכה לבירת המדינה, כשהיא מלווה בשיירת שוטרים על אופנועים ולימוזינות. הרכבת דומה לזו שבה נסע קים לבייג'ינג בשנת 2010. 



אם הדיווח נכון, זוהי הפעם הראשונה שמנהיג קוריאה הצפונית הצעיר יוצא מגבולות המדינה מאז עלה לשלטון, בעקבות מותו של אביו, קים ג'ונג איל ב-2011. 

יון סאן, מומחה לצפון קוריאה וסין במרכז סטימסון, סיפר כי המסע ברכבת המסתורית "שיבש את כל לוח הזמנים של הרכבות לצפון מזרח סין ואנשים מתבוננים בה ותוהים מי נמצא ברכבת" .

כזכור, לפני שבועיים וחצי הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מקבל את ההזמנה של מנהיג קוריאה הצפונית להיפגש, זאת לאחר שקוריאה הדרומית הודיעה כי קים אמה לה שהוא מתחייב להפסיק את הניסויים הגרעיניים וניסויי הטילים אותם ביצעה בשנה האחרונה, ואף אמרה כי היא מקבלת את המשך התרגולים המשותפים של צבאות קוריאה הדרומית וארצות הברית. 
 
אלא שכבר ביום שלמחרת הוציא הבית הלבן הודעה שציננה במקצת את ההתלהבות, ובה נאמר כי "נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לפני שפיוניאנג תבצע צעדים מעשיים". ארצות הברית לא פירטה מהם הצעדים אותם היא דורשת, אך כבר ארבעה ממשלים, עוד מימי הנשיא ביל קלינטון, דרשו מקוריאה הצפונית לזנוח את תוכנית הנשק הגרעיני של המדינה המבודדת.
 
ההודעה האמריקאית באה לאחר הקבלה המפתיעה מצדו של הנשיא האמריקאי את ההזמנה המפתיעה לא פחות מצדו של און, וזאת לאחר כמעט שנה של חילופי מהלומות מילוליות שכמעט התדרדרו למלחמה גרעינית. החשש האמריקאי הוא שקוריאה הצפונית תנצל את ההכנות לפסגה ואת השיחות עם ארה"ב ככלי להקלה על הסנקציות וזאת ללא לוותר באמת על תוכנית הגרעין שלה.