"גורמים רבי עוצמה בבריטניה ובארצות הברית עומדים מאחורי הרעלתו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל, ובתו, יוליה, כך טוען הערב (שני) משרד החוץ במוסקבה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA. הדברים נאמרים בעקבות הבליץ הדיפלומטי של ארצות הברית, קנדה ומדינות רבות באירופה על הכוונה לגרש עשרות דיפלומטים רוסים. 



ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, אמרה בתגובה למהלך הסולידרי של מדינות המערב כי "אם רוסיה ניסתה לפלג את בנות בריתנו, היא נכשלה". 



הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום על גירוש 60 דיפלומטים וכן על סגירת הקונסוליה בסיאטל. בין המגורשים 12 קציני מודיעין רוסים מהקונסוליה בניו יורק. גורם בממשל האמריקאי אמר כי הפעילות המודיעינית הרוסית בארצות הברית נהייתה יותר יותר אגרסיבית. 

בהודעת הבית הלבן נאמר כי "ארה"ב החליטה על הצעד הזה ביחד עם מדינות נאט"ו והשותפות שלנו ברחבי העולם בתגובה לשימוש הרוסי בנשק כימי על אדמתה של אנגליה, שהיא הפעולה נופת בשרשרת ארוכה של פעולות שפוגעות ביציבות ברחבי העולם שנוקטת מוסקבה". 
עוד נאמר כי הצעד "נועד לשפר את ביטחונה של ארה"ב בכך שהיא פוגעת משמעותית ביכולתה של רוסיה לאסוף מודיעין על אזרחים ומטרות באמריקה ותוך כך לאיים על ביטחונה של ארה"ב. בפעולה זו שאנו נוקטים ביחד עם מדינות נאט"ו יש להבהיר לרוסיה שלפעולות שלה יהיו השלכות. ארה"ב מוכנה לפתח שיתוף פעולה.

להודעה האמריקאית הצטרפו מדינות רבות באירופה, שנענו לבקשת לונדון, והודיעו גם הן על גירוש מתוכנן של דיפלומטים רוסים, רבים מהם הם למעשה קציני מודיעין. שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הנמצא בביקור בישראל, הודיע כי ארצו תגרש ארבעה דיפלומטים. "עד היום רוסיה לא הפגינה מאמץ לתמוך בחקירת המתקפה הביולוגית בסלסבורי". לדבריו, ההחלטה לא התקבלה בקלות. 
אוקראינה, הנמצאת בעימות עם רוסיה מאז סיפוח חצי האי קרים לפני כמעט ארבע שנים, הודיעה על גירושם של 13 דיפלומטים. צ'כיה תגרש שלושה דיפלומטים. ראש הממשלה שלה אמר כי רוסיה חצתה את כל הקווים אודמים כשאמרה כי ייתכן שהרעל נוביצ'וק, ששימש לניסיון ההתנקשות בסקריפאל, הגיע מצ'כיה.