הקשר הישראלי: פרשת קיימברידג' אנליטיקה ממשיכה להסתבך, ועתה מערבת גם את חברת "בלאקיוב" הישראלית. כריסטופר ווייל, סוכן CIA לשעבר שעבד בחברה ובהמשך חשף את פעולות החברה, העיד היום (שלישי) לפני חברי הפרלמנט הבריטי ופירט עוד יותר על פעולות החברה, שלדבריו השפיעה על מערכות בחירות ברחבי העולם. בקיימברידג' אנליטיקה מכחישים שהם עבדו עם החברה הישראלית.



במהלך עדותו חשף ווייל את קשרי חברת קיימברידג' אנליטיקה עם חברת "בלאק קיוב", יחד עם חברת AIQ הקנדית בניסיון להשפיע על מערכת הבחירות בניגריה בשנת 2015, אז על פי דבריו ניסתה החברה לפרוץ למחשבו של נשיא המדינה דאז, גודלאק ג'ונתן, מתוך מטרה להשיג התכתבויות אימייל ונתונים רפואיים של הנשיא.



לחברת AIQ היה תפקיד אחר בבחירות, שבמהלכן היא הפיצה סרטונים אלימים בניגריה שהכילו תעמולה אנטי-אסלאמית מתוך מטרה להפחיד בוחרים. שמה של חברת בלאקיוב עלה בעבר גם במהלך פרשת המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, שנחשד בתקיפה מינית של עשרות נשים. במהלך חקירת הפרשה עלה כי ווינשטיין שכר את החברה, בהמלצתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, במטרה לחשוף את עורכי התחקיר נגדו. אחרי הגילוי טען ברק כי לא ידע מה הייתה מטרתו של ווינשטיין, וחברת בלאקיוב טענה כי ברגע שהתברר שלא מדובר בריגול עסקי אלא בתחקיר עיתונאי על סדרת תקיפותיו המיניות, היא הפסיקה לעבוד עם ווינשטיין.



בלאקיוב: "נתבע את חברת קיימבריג' אנליטיקה ונחשוף את האמת אודותיה"



בחברת בלאקיוב הכחישו את הטענות וטענו כי מעולם לא עבדו עם חברת קיימברידג' אנליטיקה. מהחברה נמסר גי "מדובר בשקר מוחלט והזיה פרי דמיונו של אדם בשם כריסטופר ווילי שלא שמענו אודותיו מעולם. בלאקיוב, מנהליה, בעליה או כל חברה השייכת להם, לא עבדה מעולם עם קיימברידג אנליטיקה,כמו כן אף עובד בחברה מעולם לא עבד עבור כל גורם בניגריה או הקשור לניגריה וכף רגלו של אף עובד בחברה מעולם לא דרכה בניגריה בכל הקשור לבלאקיוב".



עוד נמסר מהחברה כי הם "מוחמאים מכך שבכל פרשיה בינלאומית נזרק שמה של בלאקיוב לאוויר וכנראה מדובר בספורט בינלאומי בימים אלה. בלאקיוב תתבע דיבה את כריסטופר ווילי, scl ואת קיימבריג׳ אנליטיקה בכל פאונד שנשאר לה או שלא נשאר לה. כמו כן, בלאקיוב תחקור פרו בונו את הפרשה ותחשוף את האמת בקשר לפרשיה ולמניעיו של ווילי לפרסם דברי דיבה אלה. יודגש כי בלאקיוב עבדה, עובדת ותעבוד תמיד בהתאם לחוק, בכל מדינה בה היא עובדת ובהתאם לחוות דעת של משרדי עורכי הדין המובילים בעולם".