שר החוץ היפני טרו קונו הזהיר כי "קוריאה הצפונית מתכוננת לביצוע ניסוי גרעיני נוסף", כך דווח הערב (שבת) בתקשורת הבריטית. על פי הדיווח, השר היפני אמר כי "המדינה המבודדת עושה כל שביכולתה כדי להתכונן לביצוע ניסוי נוסף, ומרוקנת אדמה מהמנהרה ששימשה אותה בניסוי הקודם". לדברים האלה, קדמה הצהרה לפיה "קוריאה הצפונית אינה חושפת את כוונותיה האמיתיות לעולם, בנושא ההתחמשות בגרעין".

ההצהרות היפניות מתפרסמות אחרי שהשבוע דווח כי מנהיגי שתי הקוריאות סיכמו על קיום פסגה היסטורית, לראשונה מזה למעלה מעשור, בחודש הבא. הפגישה צפויה להתקיים ב-27 באפריל ועצם קיומה נחשף ביום חמישי האחרון על ידי פקידי ממשל דרום קוריאניים, שקיימו שיחות עם מקביליהם הצפוניים. המפגש המדובר, יהיה המפגש השלישי שיתקיים בין מנהיגי המדינות, מאז מלחמת קוריאה. 

בתוך כך, המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און נפגש השבוע עם נשיא סין שי ג'ינפינג במהלך ביקורו במדינה, כך דווח בכלי התקשורת בסין ובקוריאה הדרומית. קים שהה מתחילת השבוע יחד עם אשתו רי סול יו. על פי הדיווחים, במהלך ביקורו הלא רשמי של קים, הוא התחייב בפני סין כי יוותר על נשק גרעיני וקיום פסגה משותפת עם מנהיגי ארצות הברית וקוריאה הדרומית. המנהיג הסיני הבטיח בתמורה כי סין תממש את חברותה עם המדינה המבודדת. זוהי הפעם הראשונה שמנהיג קוריאה הצפונית הצעיר יוצא מגבולות המדינה מאז עלה לשלטון, לאחר מותו של אביו, קים ג'ונג איל ב-2011. 

שי ג'ינפינג, קים ג'ונג און ונשותיהם. צילום: רויטרס
 
בבית הלבן הודיעו כי הם תודרכו על ידי סין בדבר פגישתם של המנהיגים בבייג'ינג והנשיא הסיני אף עדכן את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באופן אישי.
 
"ארצות הברית נשארת במגעים רציפים עם בנות בריתה קוריאה הדרומית ויפן", אמרו בבית הלבן, "אנחנו רואים בהתפתחות זו עוד ראיה לכך שהלחץ שהופעל יצר את התנאים המתאימים לדיאלוג עם קוריאה הצפונית".