ארצות הברית בלמה הלילה (ראשון) טיוטת הצהרה של מועצת הביטחון הקוראת לחקירת העימותים על על גבול עזה. כזכור, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא במהלך ליל שבת ל"חקירה עצמאית ושקופה" לאירועים בגבול רצועת עזה בהם נהרגו 16 פלסטינים ומאות נפצעו בעימותים עם צה"ל.



הוא אמר את הדברים לאחר דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם שבו הובע חשש מהסלמה חדשה באזור. "המזכ"ל קורא לחקירה עצמאית ושקופה של התקריות הללו", מסר דוברו של גוטרש, פרחאן חאק, שהוסיף כי הגוף מוכן לסייע בחידוש תהליך השלום. "הוא קורא לכל הצדדים להימנע מכל פעולה שתוביל לאבדות נוספות ובמיוחד צעדים שיסכנו אזרחים".



שגריר ישראל באו"ם דני דנון הטיל את האחריות לאלימות על חמאס בהצהרה כתובה שנמסרה לפי הדיון. "בעוד שיהודים ברחבי העולם יושבים עם משפחותיהם לשולחן הסדר על מנת לחגוג את חג הפסח, הפלסטינים ירדו לשפל חדש על מנת להשתמש באו"ם כדי להפיץ שקרים על ישראל". ארצות הברית ובריטניה הביעו מחאה על תזמון הדיון אמש במהלך ליל הסדר, שגרם לכך ששגריר ישראל באו"ם דנון לא יכל השתתף בו. 



"זה חיוני שהמועצה תהיה מאוזנת בגישתה", אמר דיפלומט אמריקאי בדיון, שכונס לבקשת כוויית. "היינו צריכים למצוא סידור שיאפשר לכל הצדדים להשתתף". הוא הוסיף: "אנחנו נעצבים לשמוע על אובדן החיים היום. גורמים רעים שמשתמשים בכיסוי של הפגנות על מנת להסית לאלימות מסכנים את חייהם של חפים מפשע". 



כווית, המייצגת את מדינות ערב במועצה, הציגה הצהרה שקראה לביצוע "חקירה עצמאית ושקופה" של האלימות ו"חשש כבד מהמצב בגבול". עוד נכתב בה כי היא מכירה ב"זכות למחאה שקטה" והביעה "צער של המועצה על אובדן חייהם של פלסטינים חפים מפשע". בנוסף נכתב כי חברי המועצה "רואים לכל הצדדים לשמור על איפוק ולמנוע הסלמה נוספת". טיוטת ההצהרה הופצה בין חברי המועצה כבר ביום שישי, אך כאמור ארצות הברית אמרה כי אינה תומכת באימוצה.