סלמן מלך סעודיה אמר היום (שלישי) כי הממלכה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית לאחר שבנו, יורש העצר מוחמד בן סלמן, אמר כי לישראלים יש זכות לחיות בשלום על אדמה משלהם, בהצהרה נדירה מצד מנהיג ערבי. המלך הסעודי הדגיש גם את הצורך לקדם את תהליך השלום בשיחת טלפון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שנערכה ביום שני בערב, בעקבות העימותים האלימים בגבול ברצועת עזה. "המלך הדגיש את עמדת הממלכה לגבי הסוגיה הפלסטינית וזכותו הלגיטימית של העם הפלסטיני למדינה עצמאית שבירתה ירושלים", דיווחה סוכנות הידיעות הסעודית SPA.
הדיווח לא התייחס לדבריו של יורש העצר מוחמד בין סלמן בראיון שפורסם אתמול במגזין האמריקאי "דה אטלנטיק", שמהווים סימן נוסף להתחממות היחסים בין ישראל לסעודיה. כאשר נשאל האם לעם היהודי יש זכות למדינת לאום בלפחות חלק ממולדתו ההיסטורית, הנסיך מוחמד אמר: "אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים יש זכות לאדמה משלהם. אבל אנחנו חייבים הסכם שלום שיבטיח יציבות עבור כולם וקיום יחסים נורמליים".
הוא הוסיף כי "יש לנו דאגה דתית לגבי גורל המסגד הקדוש בירושלים (אל-אקצה) ולגבי זכויות הפלסטינים. אין לנו התנגדות כלפי עם אחר". לגבי איראן, מוחמד אמר: "יש לנו הרבה אינטרסים משותפים עם ישראל ואם יהיה שלום, יהיו הרבה אינטרסים משותפים לישראל ולמדינות המפרץ". סעודיה, שבשטחה נמצאים שני המקומות הקדושים ביותר לאסלאם, אינה מכירה בישראל. עם זאת, המתיחות הגוברת בין הממלכה הסונית השמרנית לבין איראן השיעית גרמה לספקולציות כי האינטרס המשותף יניע את ריאד וירושלים לשתף פעולה כנגד האיום האיראני המשותף. 

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. צילום: רויטרס
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. צילום: רויטרס