פגישה משולשת בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא איראן חסן רוחאני, עתידה להתקיים היום (רביעי) באנקרה. הפגישה צפויה לחתום את גורלה של סוריה, ושלוש המעצמות המעורבות בה, איראן, רוסיה וטורקיה, ינסו לשמור על האינטרסים שלהן במדינה, בעיקר לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על כוונתו להסיג את כוחותיו מהמדינה בעקבות הניצחון על דאע"ש. 

פוטין והאיראנים ינסו להתמקח על המקומות שבהם איראן תוכל לפעול, ללא פגיעה שתיתפס בעולם כעלבון לשלטונו של אסד. ארדואן מצדו צפוי לדרוש כי הכורדים לא יקבלו אוטונומיה ולא יהיו חלק מהחלוקה העתידית של סוריה. נשיא טורקיה הודיע כי הוא מתכוון להחזיק בעפרין, שאליה פלש הצבא הטורקי לפני כמה שבועות במהלך שהביא למותם של יותר מ־4,000 כורדים, כדי למנוע מרד או הפתעה מצד הכורדים. 
 
גם האיראנים, שנמצאים ממזרח לדמשק, הצליחו לסיים לצד כוחותיו של אסד ופוטין את כיבוש העיר אל ע'וטה, פינו את המורדים בעקבות הסכם בין הצדדים וכעת מתחילים ליישם את ההשתלטות על האזור.

יש לציין כי המארח ארדואן הפך בן בריתו של פוטין ואף צפוי לארח אותו בפתיחת תחנת הכוח הגרעינית החדשה שנבנית במדינה בסיוע רוסי. 
כזכור, יחסי שתי המדינות ידעו מתיחות קשה בעקבות הפלת מטוס הסוחוי 24 הרוסי בידי הטורקים בנובמבר 2015 ורצח השגריר הרוסי באנקרה בדצמבר 2016.

אתמול קיים נשיא איראן מסיבת עיתונאים ובה האשים את ישראל במצבה של סוריה. ישנה התערבות ישראלית בסוריה המובילה להחמרת הבעיות במדינה, טען רוחאני. קודם לכן הגיע שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, לטורקיה וטען כי מעורבותם של מי שהגדיר כ"טרוריסטים" ונוכחותם בסוריה פחתה בעקבות פעילות ממשלו של נשיא סוריה, בשאר אסד. עוד טען זריף כי יש להתחיל בהליך הפוליטי בסוריה והביע תמיכה בהסכמות בין המשטר והמורדים במדינה.