נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע המתיחות הגואה באזור, כך נמסר הלילה (רביעי) מהבית הלבן. שני המנהיגים קיימו שיחת טלפון בה "הסכימו להמשיך את שיתוף הפעולה הקרוב ביניהם כנגד ההשפעה האיראנית המרושעת ופעילותה מערערת היציבות" במזרח התיכון. 
נתניהו הודה לנשיא ארצות הברית על התחייבותו לביטחונה של ישראל, וכן על תמיכתה של וושינגטון בישראל באו"ם, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. השיחה בין נתניהו וטראמפ מגיעה לאחר פרוץ האירועים האלימים בגבול רצועת עזה וכן לאחר הצהרתו של הנשיא כי בכוונתו להסיג את הכוחות האמריקאים מסוריה "בקרוב". טראמפ אותת בימים האחרונים כי הוא מעוניין בסיום הנוכחות הצבאית במדינה בהתאם לקמפיין הבחירות שלו שקרא לסיום המעורבות האמריקאית בעולם המוסלמי.

 


הנשיא האמריקאי גם שוחח בתחילת השבוע עם מנהיגי מדינות המפרץ, בהם המלך הסעודי סלמן ואמיר קטאר טאמים בין אחמד אל תאני. כזכור, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם הנשיא טראמפ בתחילת החודש, בפעם החמישית מאז עלייתו לשלטון, בבית הלבן בוושינגטון. במהלך הפגישה השניים דנו בהתפשטות האיראנית במזרח התיכון, ובסוריה בפרט, ובמגעים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים.



מנהיג איראן עלי חמינאי. צילום: רויטרס
מנהיג איראן עלי חמינאי. צילום: רויטרס