עיתון אל-שרק אל-אווסט מדווח היום (רביעי) כי על-פי מקור פלסטיני בכיר, בפגישה שנערכה אמש בין ראש המודיעין הכללי המצרי עבאס מוסטפא כאמל ליו"ר רשות הפלסטינית אבו מאזן, הבטיח הקצין המצרי כי רצועת עזה תועבר לשליטה מלאה של הרשות, וביקש ממנו ארכה קצרה למימוש המהלך. מצרים, כך על-פי הדיווח, הגיעה להבנות עם חמאס בדבר העברת השליטה ברצועה לרש"פ, הכוללות הקמת ועדה לאומית שתבטיח כי הנשק של הפלגים הפלסטינים ברצועה לא יופנה כנגד הרשות. 



בנוסף, על פי המקור הפלסטיני, הבהיר כאמל לאבו-מאזן כי נעשים מאמצים כבירים לערוך תיקונים ב"עסקת המאה" האמריקאית שיהפכו אותה למקובלת על הפלסטינים ועל הערבים, וכי מצרים וסעודיה שואפות לפעול בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים.



בתוך כך, בגל"צ דווח על כך שכאמל נפגש אתמול גם עם ראש השב"כ נדב ארגמן. בפגישה העביר השב"כ מסר לחמאס: אפס סובלנות בימים ובשבועות הקרובים בגבול עזה.



אתמול חזר ראש הממשלה הפלסטיני ראמי אל-חמדאללה על הדרישה להעברת השליטה ברצועה בכל התחומים בבת אחת, כתנאי לפיוס הלאומי. בהתייחסו לאירועים ברצועת עזה ביום שישי האחרון, טען אל-חמדאללה כי "התקוממות המוני עמנו בעזה ביום האדמה היא תוצאה טבעית של שנים ארוכות של מצור, דיכוי וחוסר תקווה".



הוא קרא לקהילה הבינלאומית ולאו"ם שלא להסתפק בגינוי פעולות ישראל ברצועה, ולפעול מיידית "לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני, לסיים את הכיבוש הישראלי, להכיר במדינה פלסטינית ולתבוע מישראל דין וחשבון על פשעיה".



כמו-כן קרא אל-חמדאללה לקהילה הבינלאומית לאמץ את קריאתו של אבו-מאזן לקיום ועידת שלום בינלאומית שתיצור מנגנון בינלאומי לפתרון הסוגיה הפלסטינית באמצעות הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים.