נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשיא איראן, חסן רוחאני ונשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צפויים להיפגש היום (רביעי) באנקרה לדיון על עתידה של סוריה. אור הלר, שליח חדשות עשר לבירה הטורקית, פירט בתוכניתם של יואב לימור ואלון בן דוד ב-103FM את מטרות הפסגה. "אנחנו עתידים לראות מפגש שיכלול הצהרה למצלמות ולאחריו יתקיימו דיונים אל תוך הערב. מה שמעניין במפגש זה לא ההצהרות הרשמיות אלא הסיכומים הסודיים שיגיעו לאחריהם", אמר הלר. 

"לארדואן חשוב שלא תהיה עצמאות כורדית בסוריה ביום שלאחר סיום המלחמה ורוצה לשמר את ההישגים שלו וזה כמובן נוגד את עמדת (נשיא סוריה) אסד. כיניתי את המפגש הזה 'פסגת הרשע'", הסביר הכתב הצבאי. "פוטין אינו ציוני ורק מעוניין לשמר את האינטרסים שלו בים התיכון, לכן הוא מגיע למפגש". 


אלון בן דוד התייחס לדבריו: "בוועידה הזו מצויים שלושה אנשים עם אינטרסים סותרים. ישראל הצליחה לשכנע את פוטין שהשותפות עם איראן פוגעת בו ועלולה לסכן אותו ומצד שני האיראנים ואנשיהם עושים עבורו את העבודה השחורה והוא ינסה לנווט בין הצדדים". הפרשן הוסיף: "כאשר האמריקאים ייצאו מסוריה נשאלת השאלה מי ייכנס במקומם. אני משער שפוטין ייצור קונפדרציה עם הכורדים וייתן להם מעמד חלקי כאוטונומיה ובכך בעצם יגדיל את נתח טורקיה בתוך סוריה".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן

בשאר אסד עם לוחמיו במזרח ע'וטה. צילום מסך טוויטר
בשאר אסד עם לוחמיו במזרח ע'וטה. צילום מסך טוויטר