פרופסור עוזי רבי, מומחה למזרח התיכון התייחס היום (רביעי) בראיון לכאן ב' לפגישה המשולשת בין פוטין, ארדואן ורוחאני באנקרה. "הפסגה הזאת היא לא דבר חדש, השלישייה הזאת פגשה אחד את השני בשנה שעברה, יש פה שחקנים שיש להם אינטרס מאוד חשוב במה שקוראים לו סוריה, וזה איזושהי דוגמה מוחשית איך המדינה הזאת נקרעת בין אינטרסים. מה כל אחד בעצם רוצה? ארדואן בשום פנים ואופן לא רוצה לראות אוטונומיה שמנתקת אותו מהמזרח התיכון, ולכן, בהסכמה מראש עם פוטין, הוא תוקע טריז בצפון מזרח סוריה וצפון מערבה כדי לשלול אפשרות של אוטונומיה כורדית. אלה כורדים רעים מאוד מבחינתו - ה-KKK".

"האיראנים רוצים לשכון לחופו של הים התיכון, והצליחו לחבר הרבה מאוד מהלכים, הם בעמדה מאוד דומיננטית", הוסיף פרוספור רבי, "מעל, העוף הגדול מנהל את הדברים, ולדימיר פוטין, שיש לו עניין שסוריה תתייצב ללא לחימה באזורים רבים, כדי להפיק כמה שיותר. וזה מתכתב עם ההודעה של טראמפ שהם לא יישארו בסוריה. אנחנו רואים כאן מדיניות אחרת. אפשר להקשיב למוחמד בן סלמן, שמדבר גם על ישראל. אם ארה"ב תעזוב כמו שהיא מתיימרת לעזוב, הדברים ייפלו כפרי בשל לידיה של איראן. לכן למשוואה נכנס נתון חדש"

לגבי השאלה האם ישראל צריכה לדאוג בעקבות הפגישה אמר פרופסור רבי ש"ישראל צריכה להיות מודאגת כי במזרח התיכון צריך לפחד תמיד. לקבל שחקנים כאלה על הגבול זה לא הדבר הכי סימפטי. ישראל נוהגת נכון במגבלות הקיימות, היא תצטרך לדבר עם רוסיה ועם פוטין לגבי הפעולות שלה בסוריה על רמת הגולן ובמקומות אחרים. ישראל מתקרבת להיות בפוזיציה הנכונה במזרח התיכון. אף אחד לא יאהב את ישראל, ותמיד תהיה נושא לקינטור, אבל אנחנו פרנטר ושותף, אנחנו מעצמה כלכלית, תראו את יורש העצר הסעודי. יש לנו אופק משותף".