נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוכן להשאיר את צבא ארה"ב בסוריה קצת יותר זמן, אבל לא רוצה התחייבות ארוכת טווח, כך אומר היום (רביעי) גורם בכיר בממשל. לדברי הגורם, הנשיא רוצה להבטיח שדאעש יובס וכי מדינות אחרות ייקחו אחריות ועזרו לספק יציבות בסוריה. הדברים באים שבוע לאחר שהנשיא הודיע כי בכוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה. "אנחנו מביסים את דעאש, ונצא מסוריה בקרוב, ניתן לאחרים לטפל בה".



טראמפ שוחח היום עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ועל פי הודעת ארמון האליזה, שני המנהיגים נחושים ללכת קדימה עם הפעולות של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש. השניים הסכימו כי שום דבר לא צריך להסיח את הדעת מהמטרה של למנוע תחייה מחדש של ארגון המגינה האסלאמית באזור סוריה ועיראק ולפעול למען מעבר פוליטי מכיל בסוריה.



בהודעת הבית הלבן נאמר כי "המשימה הצבאית להכחיד את ארגון המדינה האסלאמית בסוריה מתקרבת לסיומה המהיר, כשדאעש כמעט הושמד. ארצות הברית ושותפותיה מחויבות להעלים את הנוכחות הקטנה של דאעש בסוריה שכוחותינו טרם השמידו. נמשיך להיוועץ בבעלות בריתנו וידידינו בנוגע לתוכניות העתידיות. אנחנו מצפים שמדינות נוספות באזור ומחוצה לו, כולל האו"ם, יפעלו להבאת שלום ולהבטיח שדאעש לא יקום מחדש".



ארצות הברית משתתפת בלחימה בסוריה כחלק מקואליציה מערבית, ששהוקמה כדי להילחם בארגון דאעש ב-2014. אמנם רוב הפעילות הקרקעית במסגרת הקואליציה בוצעה באמצעות כוחות ערבים וכורדים מקומיים, ארה"ב ושאר מדינות המערב השתתפו בתקיפות אוויריות ואימוני הכוחות המקומיים. לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן, הוא שלח כוחות מיוחדים לאזור א-רקה, אחד ממעוזי דאעש האחרונים, אך גם שם, מרבית הכוח הלוחם הורכב מכוחות הכורדים.



יציאתה של ארה"ב מסוריה צפוייה לחזק את הנוכחות הרוסית-איראנית במדינה, ולהוות במידה רבה חותמת אחרונה להצלחת האחרונות להציל את משטרו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד.