המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, תקף הערב (רביעי) במרומז את סעודיה, ככל הנראה בעקבות ראיון שנתן יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן למגזין האמריקאי "The Atlantic", ביום שני האחרון. "התקדמות אל עבר משא ומתן עם המשטר המטעה, השקרן והגזלן זאת טעות בלתי נסלחת שתעכב את ניצחון העם הפלסטיני. מעשה הבגידה של כמה מראשי המדינות הערביות, שמתגלה באופן הדרגתי, פוגע במטרה זאת. הוא לא יוביל לדבר אלא יפגע באומה המדוכאת הזאת", כתב חמינאי במכתב ששלח לראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה בעקבות האירועים בעזה. 

עוד כתב חמינאי כי "אין ספק שההתנגדות היא הדרך היחידה לשחרר את פלסטין המדוכאת, והיא התרופה היחידה לפצעים על גופה של האומה האמיצה והגאה. בימים שבהם ההסלמה של הדיכוי והברבריות של האויב הציוני, בעזה, העציבה והכעיסה את מי שעוסק בפלסטין, אנו מדגישים את עמדתה הנצחית של הרפובליקה האסלאמית של איראן, בנוגע לסוגיית פלסטין, נושא חשוב עבור האומה האסלאמית. היום החזרת הכבוד והעוצמה לאומה האסלאמית קשורה באופן בלעדי להתנגדות - תוך התמודדות עם כוחות יהירים ומזימותיהם המרושעות, ונושא פלסטין נמצא בראש הסוגיות הבינלאומיות של האסלאם מול החזית השחצנית".



בראיון שנתן בן סלמן אמר הנסיך הסעודי כשנשאל על הסכסוך הישראלי פלסטיני כי "יש לנו ולישראל אינטרסים רבים משותפים, אין לנו בעיה עם היהודים. אני מאמין שלכל עם, בכל מקום, יש זכות לחיות באומתו השלווה. אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים יש זכות לקבל אדמות משלהם. אבל צריך שיהיה לנו הסכם שלום שיבטיח את היציבות לכולם ויש לקיים יחסים נורמליים".

מוחמד בן סלמן. צילום: AFP
 
כשנשאל האם במדינתו יש בעיה של אנטישמיות, ענה יורש העצר: "למדינה שלנו אין בעיה עם יהודים. הנביא מוחמד התחתן עם יהודייה. לא רק ידיד - הוא התחתן איתה. שכניו היו יהודים. תוכלו למצוא הרבה יהודים בסעודיה שמגיעים מאמריקה ומאירופה. אין בעיות בין נוצרים למוסלמים וליהודים. יש לנו בעיות כמו שתמצא בכל מקום בעולם בין אנשים. ישראל היא כלכלה גדולה לעומת גודלה והיא משק צומח, וכמובן שיש הרבה אינטרסים שאנחנו חולקים עם ישראל. אם יהיה שלום, יהיה עניין רב בין ישראל למדינות המפרץ בשיתוף פעולה".

בנוסף, התבטא בן סלמן בחריפות ולא בפעם הראשונה כנגד חמינאי. "אני מאמין שהמנהיג העליון האיראני גורם להיטלר להיראות טוב, תקף, "הוא מאמין שהוא הבעלים של העולם. שניהם בחורים רעים. הוא היטלר של המזרח התיכון. בשנות העשרים והשלושים אף אחד לא ראה את היטלר כסכנה. רק כמה אנשים. עד שזה קרה. אנחנו לא רוצים לראות דברים שקרו באירופה, קורים במזרח התיכון. אנחנו רוצים לעצור את זה באמצעות מהלכים פוליטיים, מהלכים כלכליים, מהלכי מודיעין. אנחנו רוצים להימנע ממלחמה".