באיראן נערכים למלחמה כוללת מול ארצות הברית וישראל. על פי דיווח בעיתון הכווייתי אל ג'רידה, משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית החלו בהכנות באמצעות פעולות פיננסיות ותוכניות אסטרטגיות, ואלו הולכות ומתגברות. על פי הדיווח, גורם בכיר במשמרות המהפכה אמר כי עשרות מיליארדי דולרים הועברו למקום בטוח, כדי שיהיה אפשר להשתמש בהם בעת מלחמה. המידע הזה מגיע ימים לאחר שהממשלה בטהרן ונגיד הבנק המרכזי הואשמו ברכישת 30 מיליארד דולר והוציאו אותם מהמדינה, ובכך גרמו לקריסה היסטורית של הריאל האיראני. 

הגורם אמר לאל ג'רידה, כי משמרות המהפכה החליטו להשתמש בכסף כדי לממן מלחמה כוללת נגד ארצות הברית ובעלות בריתה, אם תהיה מתקפה על איראן. לדבריו, "המודיעין שלנו מאשר שממשל טראמפ הולך לעבר עימות צבאי ישיר עם טהרן, לא משנה מה היא תעשה בנוגע להסכם הגרעין, ואפילו אם תיענה לכל דרישותיה של וושינגטון. עוד אמר הגורם, כי לפי המידע שהגיע לידי משטר האייתוללות, מדינות ערב הסכימו לממן את המלחמה בעבור ארצות הברית וכי הנשיא האמריקאי ביצע שינויים בממשל ויצר ממשלת מלחמה. 

התוכנית המלחמתית של ארצות הברית, כך טוען הגורם האיראני הבכיר, כוללת מתקפה נרחבת של ישראל נגד חיזבאללה ויתר בנות הברית של איראן בלבנון ובסוריה, קודם כל על מנת להגן על ישראל, ולאחר מכן להעביר אותן לצדן של ערב הסעודית וארה"ב באמצעות בחירות בלבנון ובעיראק וכן לנסות לשכנע את נשיא סוריה אסד לזנוח את איראן. 
על פי הדיווח, הגורם טוען כי ארה"ב וישראל חתמו על שורה של הסכמים צבאיים עם כמה משכנותיה של איראן הנמצאות מצפון לה. להערכת העיתון הכווייתי, ככל הנראה מדובר באזרבייג'ן, שעל פי טענת האיראנים, תאפשר לחילות האוויר של ישראל וארה"ב להמריא מבסיסיה, הקרובים יותר לטהרן. 

לדברי הגורם, משמרות המהפכה נערכים לתקוף את הבסיסים האלה והזהיר את המדינות השכנות משיתוף פעולה צבאי וביטחוני עם ישראל. עוד אמר הגורם במשמרות המהפכה, כי הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של איראן היא להעלות את מחיר המלחמה עבור האמריקאים והישראלים. 
עם זאת, הגורם אומר כי ישנם גומרים פוליטיים באיראן, המאמינים כי ניתן להימנע ממלחמה באמצעות משא ומתן וכי מלחמה תוביל לקריסה כלכלית. לכן יש להגיע להסכם צבאי עם רוסיה שישים את איראן תחת הגנתה של מוסקבה, כמו במקרה של סוריה. לדבריו, הסכם כזה יכלול, קרוב לוודאי, פתיחת בסיסים צבאיים באיראן עבור הצבא הרוסי, כולל גישה למפרץ הפרסי. משמרות המהפכה יתנגדו לכזה הסכם, אומר הבכיר, משום שזה יהיה כמו לתת את איראן לרוסים ללא כל תמורה.