שעות לאחר המתקפה הכימית שהביאה למותם של מעל למאה אזרחים בעיר דומא, שבמחוז ע'וטה במזרח דמשק, הודיעו משטרו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד, והמורדים הנצורים בדומא על הסכם בין הצדדים, שבמסגרתו יתפנו המורדים ממזרח העיר לצפון המדינה. בתמורה לכך הסכים אסד לשחרר את אסירי הארגון שברשותו.



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בנוגע לאירועים בדומא ואמר: "הרבה נהרגו, בהם נשים וילדים, בתקיפה כימית חסרת מצפון. אזור הזוועה סגור, ומכותר על ידי צבא סוריה, ללא קשר לעולם החיצון. פוטין, רוסיה ואיראן מגבים אסד החיה. יהיה מחיר כבד לשלם - פתחו את המקום לסיוע רפואי, עוד משבר הומניטרי ללא סיבה. חולני".



לאחר מכן המשיך טראמפ והאשים את קודמו בתפקיד לאחריות במצב, תוך שהוא מציין את האולטימטום שהציב אובמה למשטר אסד בשנת 2012, בנוגע לשימוש בנשק כימי ואמר: "אם הנשיא אובמה היה עומד בקו האדום שהוא הציב, האסון הסורי היה מסתיים לפני זמן רב, אסד החיה היה היסטוריה". במקביל לכך התייחס אחד מיועציו של טראמפ, תומס בוסרט מהמועצה לביטחון לאומי התייחס לתגובה האמריקאית האפשרית להפצצה הכימית, ולא פסל פעולה צבאית. "לא הייתי מסיר שום דבר מהשולחן בשלב זה", אמר בוסרט לרשת ABC.



כזכור, במהלך הלילה נהרגו כ-150 בני אדם בסדרת תקיפות כימיות שבוצעו בעיר דומא שבע'וטה. ארגון "הקסדות הלבנות", המשמר האזרחי בפרברי דמשק, דיווח כי המשטר הפגיז את האזור בעשרות חביות נפץ עם גז רעיל, מה שהביא כאמור לעשרות רבות הרוגים בהם נשים וילדים, ולמאות נפגעים. ״לא יכולנו לספור את הגופות״, נכתב בעמוד הרשמי של הארגון בפייסבוק.



ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר כי "ההיסטוריה של המשטר בשימוש בנשק כימי כנגד עמו שלו אינה נתונה לוויכוח", אמרה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון. "רוסיה בסופו של דבר נושאת באחריות לפגיעה הברוטאלית בסורים רבים מספור באמצעות נשק כימי".