קוריאה הצפונית הודיעה לארצות הברית כי היא מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, כך אומר היום (ראשון) גורם בממשל האמריקאי. ההודעה המעודדת מגיעה לקראת הפגישה בין הנשיא טראמפ לבין קים ג'ונג און. לדברי הגורם, נציגים של שתי המדינות ניהלו לאחרונה מגעים חשאיים, בהם פיונגיאנג העבירה מסר ישיר לגבי הנכונות שלה לקיים את הפסגה. עד כה, ארצות הברית הסתמכה על קוריאה הדרומית לגבי הכוונות של קים. 



דבריו של הגורם האמריקאי מצטרפים לאופטימיות שהפגין הנשיא טראמפ לפני שבוע וחצי, כשאמר כי "עכשיו יש סיכוי טוב שקים ג'ונג און יעשה את מה שנכון עבור עמו ועבור האנושות כולה. אני מצפה לפגישה".

עם זאת, ישנן גם ז ירות אחרות לגבי הפעילות הגרעינית של פיוניאנג. שר החוץ היפני, טרו קונו, הזהיר בשבוע שעבר כי "קוריאה הצפונית מתכוננת לביצוע ניסוי גרעיני נוסף". על פי הדיווח בתקשורת הבריטית, השר היפני אמר כי "המדינה המבודדת עושה כל שביכולתה כדי להתכונן לביצוע ניסוי נוסף, ומרוקנת אדמה מהמנהרה ששימשה אותה בניסוי הקודם". לדברים האלה, קדמה הצהרה לפיה "קוריאה הצפונית אינה חושפת את כוונותיה האמיתיות לעולם, בנושא ההתחמשות בגרעין".
 
ההצהרות היפניות באו אחרי דיווחים כי מנהיגי שתי הקוריאות סיכמו על קיום פסגה היסטורית, לראשונה מזה למעלה מעשור, בהמשך החודש. הפגישה צפויה להתקיים ב-27 באפריל ועצם קיומה נחשף ביום חמישי האחרון על ידי פקידי ממשל דרום קוריאניים, שקיימו שיחות עם מקביליהם הצפוניים. המפגש המדובר, יהיה המפגש השלישי שיתקיים בין מנהיגי המדינות, מאז מלחמת קוריאה.