שגרירות רוסיה בארצות הברית העבירה מסר חד משמעי לפיו "תקיפה בסוריה עלולה להוביל לתוצאות קשות" בעקבות המתקפה הכימית שביצע המשטר הסורי בדומא. השגרירות הרוסית בוושינגטון צייצה הבוקר (שני) כי "משרד החוץ הרוסי דוחה את הדיווחים על המתקפה כפייק ניוז וכי התערבות צבאית תחת אמתלה מפוברקת בסוריה, בה הצבא הרוסי נשאר לבקשת הממשלה הלגיטימית, אינה מקובלת ועלולה להוביל לתוצאות קשות ביותר". 
בהודעה נטען כי משרד ההגנה הרוסי "הפריך" את הדיווחים מצד ארגוני זכויות אדם על השימוש בגז כלורין וכי "המערב עשה בהם שימוש להפריע להסכם על פינויים של מחבלי ארגון ג'ייש אל אסלאם מדומא". ההודעה הרוסית הוסיפה כי המורדים שבו להילחם בכוחות המשטר לאחר הדיווחים על המתקפה הקטלנית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ אתמול כי "הנשיא פוטין, רוסיה ואיראן מגבים את אסד החיה" וכי "יהיה מחיר כבד לשלם", לאחר שדווח על מתקפת גז הכלורין במדינה שסועת הקרבות. עשרות בני אדם נהרגו שלשום בלילה במתקפה כימית של משטר בשאר אסד על דומא, פרבר בדמשק, כך דיווח ארגון אל־מרסד, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, בהסתמך על דיווחים של פעילי אופוזיציה. 



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

כזכור, 100 בני אדם נהרגו באפריל 2017 בתקיפה של המשטר הסורי, בה הוטלו פצצות שהכילו את גז העצבים סארין על העיירה חאן שיחון שבמחוז אידליב בצפון מערב המדינה. עשרות ילדים נהרגו במתקפה ותמונותיהם המזוויעות ששודרו ברחבי העולם הביאו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להורות על מתקפת טילי שיוט כנגד משטר אסד. הממשל האמריקאי איים אז כי כל שימוש נוסף בנשק כימי בסוריה יגרור תגובה צבאית מצד וושינגטון.