נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (שני) לתקיפה הכימית בדומא שסוריה בהצהרה במהלך ישיבת הקבינט, ואמר בנוגע לאפשרות שיפעל צבאית במדינה ש"אף אופציה לא ירדה מהשולחן". עוד אמר טראמפ כי יקבל החלטה בנוגע לסוריה בזמן הקרוב "ככל הנראה עד סוף היום", ציין, "נבין האם זאת רוסיה, אם זאת סוריה, אם זאת איראן או אם אלו כולן ביחד. זה עניין הומניטרי איום ונורא. אם הם חפים מפשע שיתנו לנו להיכנס ולבחון את מה שקרה שם". טראמפ המשיך ואמר כי במידה ופוטין אחראי לתקיפה הוא "פוטין עלול לשאת באחריות".



מחלקת המדינה האמריקאית אמרה כי ארה"ב מתייעצת עם בני בריתה לגבי התגובה וש"יהיו השלכות לזוועה הזאת". עוד נמסר ממחלקת המדינה כי הנפגעים בדומא סבלו מסימפטומים של גז עצבים מסוג כלשהו. 



אתמול  צייץ טראמפ כי "הנשיא פוטין, רוסיה ואיראן מגבים את אסד החיה" וכי "יהיה מחיר כבד לשלם", לאחר שדווח על מתקפת גז כלורין בסוריה שסועת הקרבות. עשרות בני אדם נהרגו שלשום בלילה במתקפה כימית של משטר בשאר אסד על דומא, פרבר בדמשק, כך דיווח ארגון אל־מרסד, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, בהסתמך על דיווחים של פעילי אופוזיציה.

הבוקר העבירה שגרירות רוסיה בארצות הברית מסר חד משמעי לפיו "תקיפה בסוריה עלולה להוביל לתוצאות קשות". השגרירות הרוסית בוושינגטון צייצה הבוקר כי "משרד החוץ הרוסי דוחה את הדיווחים על המתקפה כפייק ניוז וכי התערבות צבאית תחת אמתלה מפוברקת בסוריה, בה הצבא הרוסי נשאר לבקשת הממשלה הלגיטימית, אינה מקובלת ועלולה להוביל לתוצאות קשות ביותר". 

בהודעה נטען כי משרד ההגנה הרוסי "הפריך" את הדיווחים מצד ארגוני זכויות אדם על השימוש בגז כלורין וכי "המערב עשה בהם שימוש להפריע להסכם על פינויים של מחבלי ארגון ג'ייש אל אסלאם מדומא". ההודעה הרוסית הוסיפה כי המורדים שבו להילחם בכוחות המשטר לאחר הדיווחים על המתקפה הקטלנית.