משרד החוץ פרסם הערב (שני) הודעה בה נכתב כי "ישראל מגנה בחריפות את התקיפה בנשק כימי על ידי סוריה במזרח ע'וטה ב-4 באפריל, שנה בדיוק לאחר ההרג ההמוני שביצע המשטר בח'אן שייחון. המשטר הסורי ממשיך לבצע פשעים נגד האנושות תוך שימוש באמצעי אסור זה". עוד נכתב בהודעת משרד החוץ כי "התקיפה האחרונה מצטרפת לעשרות מקרי הפעלת חומר לחימה כימי על ידי המשטר מאז התחייב אסד להתפרק מיכולותיו אלה ומראה בבירור שסוריה ממשיכה להחזיק יכולות כימיות קטלניות ואף לייצר יכולות חדשות. בכך סוריה מפרה ברגל גסה את התחייבויותיה ואת החלטות הקהילה הבינ"ל בסוגיה".



מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת בשעה זאת במטה האו"ם בניו יורק על מנת לדון בתקיפה הכימית, בה נהרגו 150 בני אדם. מדינות המערב מטילות האחריות על משטר אסד, שמצדו נהנה מתמיכת רוסיה ואיראן, שטוענות כי כלל לא היתה מתקפה כימית. ארצות הברית עשויה להעלות להצבעה הצעה להקים ועדת חקירה נוספת לבדיקת האחריות לתקיפה הכימית, עם זאת, גורמים דיפלומטים במטה האו"ם, אומרים כי כל החלטה אנטי סורית שתעלה להצבעה, תיענה בווטו רוסי. 



שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי אמרה במהלך הדיון כי "משפחות הסתתרו מתחת לפני האדמה כדי להימלט מן הפצצות הקונבנציונליות של אסד... במוצאי שבת הפכו מרתפי דומא לקבריהם". היילי המשיכה וקראה לנשיא הסורי, בשאר אסד - "מפלצת". "מי עושה דבר כזה? רק מפלצת עושה. רק מפלצת מכוונת על אזרחים".

מוקדם יותר היום אמר הנשיא טראמפ אמר היום בנוגע לאפשרות שיפעל צבאית בסוריה ש"אף אופציה לא ירדה מהשולחן". עוד אמר הנשיא האמריקאי, כי יקבל החלטה בנוגע לסוריה בזמן הקרוב - "ככל הנראה עד סוף היום". לדבריו, "נבין האם זאת רוסיה, אם זאת סוריה, אם זאת איראן או אם אלו כולן ביחד. זה עניין הומניטרי איום ונורא. אם הם חפים מפשע שיתנו לנו להיכנס ולבחון את מה שקרה שם". טראמפ המשיך ואמר כי במידה ופוטין אחראי לתקיפה הוא "פוטין עלול לשאת באחריות".



מחלקת המדינה האמריקאית אמרה כי ארה"ב מתייעצת עם בני בריתה לגבי התגובה וש"יהיו השלכות לזוועה הזאת". עוד נמסר ממחלקת המדינה כי הנפגעים בדומא סבלו מסימפטומים של גז עצבים מסוג כלשהו. 

בתוך כך, הבית הלבן מסר היום כי הנשיא עדיין רוצה לממש את כוונתו להוציא את חיילי צבא ארה"ב מסוריה, אבל מעוניין גם להרתיע את אסד מלבצע תקיפות כימיות נוספות.