מזכ"ל ארגון הג'יהאד האסלאמי, ד"ר רמדאן שלאח, נפל לתרדמת כך אומר לאתר QUDSPRESS גורם המקורב לארגון. לדברי המקור, שלאח עבר לאחרונה ניתוח בבית החולים "א-ראסול אל-אעדם" שברובע דאחיה שבדרום ביירות. ארגון הטרור הודיע כי שלאח עבר ניתוח לב באחרונה, ומצבו יציב.

על פי המקור, שהעדיף להישאר בעילום שם, שלאח לקה במספר אירועי שבץ מוחי שגרמו להעברתו מדמשק לביתו הקבוע בלבנון. עוד נמסר כי ארגון חיזבאללה הביע עניין גדול בטיפולו.
עוד אמר המקור, כי במקביל החלה הנהגת הגי'האד האסלאמי לבחון אפשרות של בחירת מזכ"ל חדש במקום שלאח בן ה-60, לאחר שהרופאים הודיעו לגורמים בכירים בארגון כי הוא לא יכול למלא את תפקידו, גם אם יתעורר מהתרדמת. 

גורם פלסטיני המקורב לפתח אמר לאתר היושב בלונדון כי גורם ביטחוני בשגרירות פלסטין בביירות הגיש דוח למנגנוני הביטחון הפלסטינים ברמאללה לפיו ישנם חשדות ששלאח הורעל. על פי הדוח, שני הגורמים העשויים לעמוד מאחורי ההרעלה הם המוסד הישראלי ומנגנון ביטחוני השייך למדינה אחרת באזור.
שלאח מונה למזכ"ל הג'יהאד האסלאמי ב-1995 במקום פאתחי שקאקי, שחוסל על פי מקורות זרים על ידי ישראל במלטה. במהלך האינתיפאדה השנייה ישראל האשימה את שלאח באחריות ישירה למספר גדול של פיגועים נגד ישראלים, שבוצעו בהוראה ישירה ממנו. זה גרם לכוחות הביטחון בישראל להתייחס אליו כאל מנהיג זרוע צבאית ולא רק מנהיג מדיני של הארגון.