הזוועות נחשפות: סרטון שפורסם היום (שלישי) ברשתות החברתיות מראה את חורבות אחד המבנים שנפגעו על פי החשד במתקפה הכימית שביצע צבאו של אסד על העיירה דומא שבפאתי דמשק ביום שבת האחרון, בה נהרגו עשרות בני אדם. בסרטון הווידאו, שככל הנראה צולם אתמול ופורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, מתועד גבר חובש מסכה בתוך חדר הרוס, שם נראים שרידי הטיל שנורה על המקום.



בתוך כך, נראה כי האירועים האחרונים בזירת סוריה מביאים את נקודת הרתיחה באזור מבחינת המעצמות לרמה חדשה. החשש המשותף לרוסיה, איראן וסוריה מתקיפה אמריקאית כתגובה למתקפה הכימית של משטר אסד התגבר לאחר שהנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, בחר שלא לנסוע לפסגה בדרום אמריקה כדי "לפקח על התגובה האמריקאית לסוריה ולפקח על ההתפתחויות בעולם". בתוך כך, בבית הלבן אישרו כי טראמפ שוחח עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. "שני המנהיגים הסכימו שלא לאפשר את המשך השימוש בנשק הכימי וגינו את יחסו של אסד לחיי האדם", מסרו.
במקביל, התקשורת הרוסית מדווחת שהרוסים החלו לשבש בסוריה את המערכות שמאפשרות הפעלת GPS בסוריה וכך המל"טים האמריקניים הפועלים בשמי סוריה לא יכולים לעקוב אחרי המתרחש שם. הרוסים החלו במלחמה אלקטרונית נגד כמה כלי טייס-בלתי מאוישים קטנים לפני כמה שבועות, אחרי שורה של מתקפות בפרברי דמשק. צבא רוסיה חשש כי צבא ארצות הברית יגיב בעקבות אותן תקיפות כימיות והחל לשבש את מערכות ה-GPS.

בתוך כך סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה שמטוס חיל הים האמריקני, P-8A, שמסוגל להגיע לעומק גדול של שטח האויב מבצע טיסות ארוכות ליד חופי סוריה, שם נמצא בסיס חיל האוויר הרוסי ובסיס הלוגיסטיקה בנמל טרטוס. על פי "אינטרפקס", מטוס הריגול של ארה"ב טס מסיציליה בגובה של 8,000 מטרים, במרחק של כ-40 ק"מ מבסיס חיל האוויר של הסורים ומבסיס חיל הים הרוסי בטרטוס. הטיסה עברה מעל המים הבינלאומיים של הים התיכון. לפי העיתונות הטורקית, 100 ק"מ מהבסיס הרוסי בטרטוס משייטת המשחתת האמריקנית דונלד קוק, המצוידת ב-56 טילי שיוט טומאהוק. על פי "וול סטריט ג'ורנל", הבית הלבן התחיל "הכנת קרקע" כדי לפגוע בסוריה בתגובה להפצצה הכימית.