מחלוקת בין מצרים לאל-ג'זירה מדווחת כי על-פי מקורות פלסטינים אבו-מאזן מנסה להציב בפני חמאס אולטימטום בסוגיית העברת סמכויות השלטון ברצועת עזה לידי הרשות הפלסטינית, אולם אולטימטום זה אינו נתמך על-ידי מצרים, המתווכת העיקרית בתהליך הפיוס הלאומי הפלסטיני. על-פי הדיווח, במסר שהעביר לאחרונה באמצעות בכיר המודיעין המצרי עבאס כאמל, הקציב אבו-מאזן לחמאס 60 יום לביצוע דרישותיו, ובראשן העברת המנגנונים המנהליים, השיפוטיים והביטחוניים ברצועה לידי הרשות הפלסטינית, אחרת יושתו על הרצועה סנקציות הכוללות קטיעת אספקת האנרגיה, אי-תשלום משכורות לפקידים, והתייחסות לעזה כאל "טריטוריה מורדת".



אלא שבקהיר, על-פי הדיווח, סולדים מהתנהלותו של אבו-מאזן, מכנים אותו "קיצוני", והמתווך המצרי נמנע מלהעביר לחמאס את האולטימטום. במקום זאת הציעה משלחת התיווך המצרית עסקת פשרה לפיה יוקם מנגנון בטחוני פלסטיני מקצועי ללא השתייכות לאחת התנועות. בתוך כך הצהירה היום מצרים על פתיחת מעבר רפיח לשני הכיוונים למשל שלושה ימים החל ממחר.



לכך יש להוסיף כי הביקורת המצרית על אבו-מאזן אינה נעצרת במה שנוגע לתהליך הפיוס הפלסטיני. על-פי הדיווח המצרים דורשים ממנו לחדול מביקורתו כלפי הממשל האמריקני, ביקורת שמקשה על מדינות ערב לשכנע את וושינגטון לערוך תיקונים חשובים עבור האינטרס הפלסטיני ב"עסקת המאה", היוזמה המדינית שמגבש הממשל האמריקני בחודשים האחרונים – על-פי דיווחים שונים תוך תיאום עם ישראל, ערב-הסעודית ומצרים.