המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה בגלל התקיפה הכימית בסוריה עולה מדרגה. אחרי ששגריר רוסיה בלבנון אמר כי כל טיל אמריקאי שיגר לעבר סוריה ייורט, ענה הנשיא בטוויטר ואמר כי "רוסיה נשבעת ליירט את כל הטילים שישוגרו לעבר סוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יבואו, חדשים ו'חכמים'". טראמפ הוסיף: "אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה רוצחת בגז שהורג את בני עמו ונהנה מזה". 

בציוץ נוסף כתב טראמפ: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים מאי פעם, כולל בזמן המלחמה הקרה. אין לכך זיבה. רוסיה צריכה שנעזור לה בכלכלה שלה, דבר שיהיה קל מאוד לעשות ואנחנו צריכים שכל האומות יעבדו יחד. לעצור את מירוץ החימוש".

בתגובה לדברים, אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, כי "טילים 'חכמים' צריכים לעוף לעבר טרוריסטים לא לעבר ממשלות חוקיות". לדבריה, "הטילים ה'חכמים' עשויים להיות ניסיון להשמיד ראיות לתקיפה כימית על הקרקע בסוריה". משרד החוץ הסורי ענה אף הוא לאיומי טראמפ ואמר כי "ארה"ב משתמשת בבדיות ושקרים על מנת להצדיק תקיפה בסוריה". המניע לסדרת הציוצים של טראמפ הוא איום ישיר של מוסקבה לבית הלבן באמצעות השגריר הרוסי בביירות, שאמר כי אם ארה"ב תפעל צבאית נגד סוריה, הצבא הרוסי יירט את הטילים האמריקאים, ואולי אף יפגע במשגרים. 

הסימנים לתגובה צבאית של ארה"ב ושותפותיה בסוריה בעקבות השימוש בנשק כימי הולכים וגוברים. הנשיא דונלד טראמפ ביטל את ביקורו המתוכנן השבוע באמריקה הדרומית וגם בריטניה עשויה להצטרף לארה"ב ולצרפת במתקפה המתוכננת. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, מסרה אתמול כי טראמפ לא ייצא ביום שישי הקרוב לביקור בפרו ובקולומביה, שבו גם היה אמור להשתתף בפסגת מנהיגי אמריקה בלימה, ובמקומו ייסע סגנו מייק פנס. "הנשיא יישאר בארה"ב כדי לפקח על התגובה האמריקאית בסוריה ולעקוב אחרי ההתפתחויות בעולם", אמרה.

במקביל, הגבירה רוסיה את הכוננות של כוחותיה באזור ודווח כי היא גם משבשת את פעילותם של כלי הטיס הבלתי מאוישים שמפעילים האמריקאים באזור. לפי גורמים באזור, הרוסים הביעו חשש שארה"ב תגיב על התקפות כימיות שביצע המשטר הסורי וכבר החלו לשבש את מערכות ה-GPS. במשרד ההגנה האמריקאי סירבו לומר אם השיבושים עלולים לגרום להתרסקות כלי הטיס וציינו: "הצבא מפעיל צעדי נגד יעילים והגנות כדי להבטיח את בטיחות הכוחות שלנו ושל המשימות שהם תומכים בהן".

בתוך כך, בכלל לא בטוח שאחת המדינות הקרובות ביותר לארצות הברית - בריטניה - תצטרף לפעולה צבאית בסוריה. הטיימס הלונדוני מדווח היום כי ראש הממשלה תרזה מיי אמרה לטרמפ בשיחתם אתמול, כי לא תצטרף לתקיפה בסוריה כל עוד לא יהיו מספיק ראיות שמשטר אסד אכן עומד מאחורי התקיפה הכימית.