בעוד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובכירים בממשל הרוסי מתופפים בתופי המלחמה, בעיתון הפראבדה פרסמו היום (רביעי) טור מאת מומחה ליחסים בינלאומיים, המתמחה ביחסי המעצמות בעולם, בו הוא הזהיר מפני אפשרות של אסון כבד. קונסטנטין בלוחין השווה בטורו את המצב בסוריה לשחמט, שיכול להסתיים במלחמה גרעינית.



"כל הצדדים משחקים שחמט, אבל יש לנו יריבות קשות מאוד על לוח המשחקים שמנסות להערים עלינו", אמר בלוחין והוסיף כי "הצדדים חייבים לשבת לשולחן כדי למנוע מלחמה גרעינית קרובה". במקביל לכך, בתקשורת הרוסית הדגישו את דבריה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי לטראמפ שקראה לנשיא שלא להיחפז לפעולות צבאיות ברוסיה עד שלא יתברר מי הגורם שהשתמש בנשק כימי בעיר דומא. לעומת זאת, בלוחין הזהיר כי טראמפ הוא מנהיג לא צפוי, ואמר: "לא הייתי בונה יותר מדי על דברי מיי בגלל שטראמפ משנה דעתו מקצה לקצה בתוך שבוע. טראמפ השיט שלוש נושאות מטוסים עם נשק גרעיני לעבר צפון קוריאה ובסוף לא התקיף".



בתוך כך ניקולאי קובלוב, לשעבר סגן שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, דחה את הרעיון שטראמפ יתקוף את רוסיה בעזרת פצצות חכמות. בראיון שהעניק לעיתון "איזבסטיה" הוא אמר כי "מדובר בהצהרות פוליטיות שהן בחזקת מדע דמיוני. לא ברור בכלל על מה טראמפ מדבר כשהוא אומר פצצות מתוחכמות". הוא הגיב על הציוץ של הנשיא.



ראש ועדת הפדרציה להגנה על ריבונות רוסיה, אנדריי קלימוב, הוסיף כי לדעתו הצהרותיו של טראמפ נעשו למען יחסי ציבור בלבד. "מנהיגים פוליטיים רציניים שאחראים על דבריהם, שיש להם ניסיון פוליטי משמעותי, לא כותבים בטוויטר על שום התקפות, אלא מדווחים זאת בערוצים סגורים. פרסום של דברים כאלה בטוויטר נראה שנעשה באופן בלעדי בגלל יחסי ציבור ", אמר קלימוב. במסגרת מאמצי רוסיה להפחיית ברצינותו של טראמפ, כלי תקשורת רבים העלו את ציוצו משנת 2013, אז קרא לקודמו בתפקיד ברק אובמה להימנע מתקיפה בסוריה.