המתיחות סביב האיומים האמריקאים בנוגע לתקיפה אווירית בסוריה לאחר המתקפה הכימית שביצע צבאו של אסד בסוף השבוע, מתגברת מעת לעת. מזכיר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס אמר הערב (רביעי) כי הצבא האמריקאי נמצא תחת מוכנות על מנת לספק אופציות צבאיות עם קבלת הוראה מהנשיא טראמפ. עוד הוסיף, כי הם עדיין בוחנים את המודיעין שהתקבל בנוגע למתקפה הכימית שביצע משטרו של אסד בדומא.



ברשתות הערביות מדווחים כי המשטר הסורי פינה את כל הבסיסים ושדות התעופה החשובים בשטחים שתחת שליטתו, מחשש ממתקפה משולשת מצד ארה"ב, בריטניה וצרפת. ברשת אל-ערביה פורסם כי המתקפה האמריקאית-צרפתית-בריטית על סוריה צפויה לכלול את את בסיס אל-שעיראת בחומס (שהותקף בשנה שעברה), בסיס חמיימים שבאל-לד'קיה, בסיסים נוספים בחומס, חמאה וטרטוס ותשעה בסיסים בדמשק. בתצלום לווין שפרסמה חברת ImageSat International נראות ספינות רוסיות עוזבות את נמל טרטוס.



תמונות לווין של בסיס ימי טרטוס. צילום: ImageSat International: (ISI)


לפני עזיבת הנמל




 תמונות לווין של בסיס ימי טרטוס. צילום: ImageSat International: (ISI)
תמונות לווין של בסיס ימי טרטוס. צילום: ImageSat International: (ISI)


אחרי עזיבת הנמל



בתוך כך, אכבר עלי ולאיתי, יועצו של המנהיג העליון של איראן חמינאי, ביקר היום בדמשק, בין היתר באתר צבאי באל-ע'וטה המזרחית ובחן את המוכנות למתקפה אמריקאית. בפגישה עם שר החוץ הסורי הדגיש ולאיתי את "תמיכת איראן במשטר הסורי ואת ההכרח בהגברת התיאום וההתייעצות בין המדינות בהתמודדות עם הפרובוקציות ועם איומי התוקפנות מצד ישראל, ארה"ב ובעלות בריתן".



נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אחר הצהריים לדיפלומטים זרים כי "המצב בעולם מדאיג, אני מקווה שההיגיון ינצח". במקביל מסר הצבא הרוסי שהוא עוקב מקרוב אחרי המצב באזור. פוטין אמר זאת לאחר האיומים שהשמיע מוקדם יותר טראמפ, שאמר כי "רוסיה נשבעת ליירט את כל הטילים שישוגרו לעבר סוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יבואו, חדשים ו'חכמים'". טראמפ הוסיף: "אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה רוצחת בגז שהורג את בני עמו ונהנה מזה".