יו"ר בית הנבחרים האמריקאי פול ראיין הודיע הלילה (חמישי) כי לא יתמודד בבחירות ויפרוש מהקונגרס בסוף השנה. הודעתו הפתיעה רבים, שהעריכו כי עוד יתמודד על הנשיאות. הוא השיב כי "לא כל עוד ילדיי גדלים". ראיין הסביר בשיחה עם עיתונאים בגבעת הקפיטול: "אתה מבין דבר מה כשאתה לוקח את המשרה הזאת". לדבריו, זה תפקיד גדול, הרבה מונח על כתפיך, אך זה גם תפקיד שלא נשאר שלך לנצח. "אתה מבין שאתה ממלא את התפקיד רק בחלק קטן מההיסטוריה, ועל כן כדאי שתפיק ממנו את המיטב", סיכם. 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פול ראיין הוא אדם טוב והחליט שלא להתמודד שוב בבחירות. הוא משאיר אחריו מורשת מפוארת והישגים רבים. אנחנו איתך פול!".

כזכור, בחודש שעבר חבר קונגרס רפובליקני טען בשיחה עם מקומון בנוואדה כי יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, שוקל את עתידו המקצועי. על פי הדיווח, שפורסם בארצות הברית, ראיין צפוי לפרוש במהלך 30 עד 60 הימים הקרובים מתפקידו. נטען כי מחליפו יהיה חבר הקונגרס סטיב סקאליס ממדינת לואיזיאנה. עם זאת, חבר הקונגרס מארק אמודאי טען כי "מדובר בשמועות בלבד".

הדוברת של ראיין, אשלי סטרונג, הכחישה אז את הדיווח ומסרה כי "ראיין אינו מתפטר". יו"ר בית הנבחרים עצמו הכחיש כי הוא עומד לעזוב את תפקידו, והסביר כי הוא ורעייתו צפויים להחליט באביב הקרוב האם הוא ירוץ לקדנציה נוספת בתפקיד.