ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, טען כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהדיח אותו מתפקידו בשנה שעברה, אינו כשיר ומוסרי מספיק כדי לכהן כנשיא ארצות הברית. אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, אמר הבוקר (שני) לניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, התייחס לטענה כי הרוסים מחזיקים בתיעוד לכך שטראמפ בילה עם פרוצות רוסיות השיב: "האינפורמציה הזו על הפעולות המיניות של טראמפ לא יביאו לנפילתו". 



 
"טראמפ אמר בתקופת הבחירות דברים גסים מאוד כנגד נשים ועדיין נבחר לנשיאות", הוסיף פנקס, "לכן אני מניח שעדויות על פעולותיו המיניות לא ישנו דבר. הוא שילם 130 אלף דולר דמי השתקה לשחקנית פורנו וכעת ישנה שמועה חדשה על כך שטראמפ נתן 30 אלף דולר דמי השתקה לעובדת משק שהרתה לו תינוקת. אינני יודע הסיפור נכון אך הם בפועל משייכים את הסיפורים הללו לארגונים ליברליים שמנסים להביא לנפילתו ולא מעבר לכך".

כזכור, קומי אמר בראיון כי אדם שמתייחס לנשים כאילו הן חתיכות בשר, שמשקר כל הזמן על עניינים גדולים וקטנים - האדם הזה לא כשיר להיות נשיא ארצות הברית".

בתגובה לשאלה אודות קשרי טראמפ עם גורמים רוסים, טען קומי שהמפגשים של הנשיא עם זונות בעת שביקר במוסקבה הפכו אותו לפגיע לסחיטה מצד הממשלה הרוסית. בראיון, שנערך ברשת ABC, השווה קומי את טראמפ לבוס במאפיה ואמר שהוא שהוא מכלה מנהגים ומסורות אמריקאיות "כמו אש שמשתוללת".
 
קומי, שפוטר על ידי טראמפ בשנה שעברה, אמר כי היה מוציא את ההודעה על חידוש החקירה בפרשת האימיילים של הילרי קלינטון משום שביקש להבטיח שלא יוטל צל של ספק מעל ניצחונה הצפוי של קלינטון. "אני לא זוכר אם חשבתי על כך במודע, אבל כנראה שכך היה כי פעלתי בעולם שבו הילרי קלינטון עמדה לנצח את דונלד טראמפ, ולכן אני בטוח שזה היה גורם", אמר. "חשבתי שאם היא תיבחר לנשיאה ואני אסתיר את זה מהעם האמריקאי, היא לא תהיה לגיטימית מהרגע שבו היא תיבחר, הרגע שבו כל זה ייצא החוצה".

עם זאת, הוא הדגיש כי היה מוציא את ההודעה גם אם היה יודע שהמהלך יסייע לטראמפ לנצח, וסיפר כי אחד מעמיתיו שאל אותו את השאלה הזו ביום שבו מסר על פתיחת החקירה. "עצרתי לרגע ואז אמרתי 'תודה לך על השאלה, שאלה מצוינת'. אבל התשובה היא שלא חשבתי על זה לרגע כי המשמעות היא מות ה־FBI בתור כוח עצמאי בחיים האמריקאים", אמר. "אם אפילו הייתי מתחיל לחשוב על מי שגורלו הפוליטי יושפע מההחלטה, אנחנו גמורים".
 
עריכה: איתמר זיגלמן