נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר על כוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה, וכעת מסתבר שממשלו כבר החל בצעדים למימוש התוכנית הזו. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הממשל האמריקאי מבקש להקים כוח צבאי ערבי שיחליף את הנוכחות האמריקאית בסוריה ויסייע ייצוב צפון-מזרח המדינה לאחר הבסת ארגון המדינה האסלאמית.

יועצו של טראמפ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שוחח לאחרונה עם עבאס כאמל, ראש המודיעין המצרי, על מנת לראות עם מצרים תהיה מוכנה לתרום חיילים לכזה כוח. 

אתמול שב והבית הלבן ואמר כי הנשיא טראמפ עדיין מעוניין להוציא את החיילים האמריקאים מסוריה, זאת למרות דבריו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שטען כי שכנע את טראמפ להישאר בסוריה. 



דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה בהצהרתה כי "המשימה האמריקאית לא השתנתה. הנשיא היה ברור בדבריו כי הוא מעוניין להשיב את הכוחות הביתה בהקדם האפשרי". סנדרס הוסיפה: "אנחנו נחושים למחוץ לחלוטין את דאעש וליצור תנאים שימנעו את חזרתו. בנוסף, אנחנו מצפים מבעלי הברית שלנו באזור לקחת אחריות גדולה יותר - צבאית וכלכלית, על מנת לשמור על הביטחון באזור".



הדברים כאמור באים על רקע הצהרתו של מקרון כי הוא שכנע את הנשיא טראמפ להשאיר את הכוחות האמריקאים בסוריה. "הסברתי לו שחיוני שארצות הברית תישאר שם", אמר מקרון בראיון לתקשורת הצרפתית. הנשיא הצרפתי גם הסביר מדוע צרפת פעלה נכון כשהצטרפה לתקיפה נגד יעדי ייצור הנשק הכימי בסוריה: "יש לנו לגיטימציה מוחלטת לפעול במסגרת הזאת. שלוש חברות קבועות במועצת הביטחון החליטו להתערב"