סיאול ופיוניאנג בדרך לעשות צעד ענק במסגרת המו"מ על השלום בחצי האי קוריאה. היום (שלישי) דווח כי נציגים של שתי המדינות מנהלים משא ומתן על הצהרה משותפת המעידה על סיום רשמי של העוינות ביניהן. 

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'איה-אין צפויים להיפגש בפסגה נדירה ב-27 באפריל, כאשר דיווחים מקומיים מצביעים על כך שהוועידה הזאת יכולה לשים קץ ליותר מחצי מאה של עימות. 

כזכור, במרץ קיבל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזמנה ממנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און להיפגש, וענה כי הוא מעוניין לקיים פגישה בין המנהיגים עד חודש מאי הקרוב. את ההודעה מאון העביר היועץ הדרום קוריאני לביטחון לאומי, צ'אנג אוי יונג לאחר שנפגש עם הנשיא האמריקאי, ובמסיבת עיתונאים שקיים אחרי הפגישה הוא דיווח על ההזמנה ועל קבלתה.

לחיצת היד ההיסטורית בין קים יו ג'ונג למון ג'ה אין. צילום: AFP
לחיצת היד ההיסטורית בין קים יו ג'ונג למון ג'ה אין. צילום: AFP


לפני כשבוע הודיעה קוריאה הצפונית לארצות הברית כי היא מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, כך לפי בכיר אמריקאי. דבריו של הגורם האמריקאי הצטרפו לאופטימיות שהפגין הנשיא טראמפ בתחילת אפריל, כשאמר כי "עכשיו יש סיכוי טוב שקים ג'ונג און יעשה את מה שנכון עבור עמו ועבור האנושות כולה. אני מצפה לפגישה".
 
דונלד טראמפ. צילום: AFP
דונלד טראמפ. צילום: AFP