ברברה פירס בוש, רעייתו של הנשיא ה-41 של ארצות הברית ג'ורג' הרברט ווקר בוש, הלכה לעולמה הלילה (רביעי) בגיל 92. לאחר שורה של אשפוזים, בעקבות התדרדרות במצבה, הודיעה דוברת המשפחה לפני כשלושה ימים כי הגברת הראשונה לא תמשיך לקבל טיפול רפואי. לפנות בוקר, כאמור, היא מתה. 



על אף ההתדרדרות במצבה הבריאותי, אמרו בני משפחתה כי היא הפגינה רוח לחימה בימים האחרונים לחייה. "היא לוחמת", אמרה נכדתה ג'נה בוש הג'ר ל-NBC.



בוש נולדה בשנת 1925, והייתה הילדה השלישית, מבין ארבעה ילדיהם של הוריה פאולין ומרווין פירס. המשפחה התגוררה בניו יורק. אמה נהרגה בתאונת דרכים, כאשר אביה של ברברה ניסה למנוע מכוס קפה רותח להישפך על האם בעת נהיגה, והמכונית התנגשה חזיתית בקיר.



עם ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס
עם ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס



בגיל 15 פגשה את בעלה לעתיד, שהפך בעתיד לנשיא ארה"ב. כשנה וחצי לאחר מכן הם התחתנו. תקופת נישואיהם של ג'ורג' בוש האב ורעייתו היא הארוכה ביותר שהייתה לנשיא אמריקאי בהיסטוריה.



בהיותה הגברת הראשונה פעלה ברברה במספר פרויקטים להגברת קריאת הספרים בארצות הברית. כמו כן, פעלה ברברה במסגרת מספר קרנות ופרויקטים למלחמה באיידס, לטיפול בחסרי הבית, וכן עודדה פרויקטים של התנדבות תלמידים בבתי ספר.