מטרת תקיפת הבסיס T4 בסוריה שבה נהרגו כ־15 חיילים איראנים המיוחסת לישראל על פי כלי תקשורת זרים, הייתה להשמיד מערכת הגנה אווירית מתקדמת שהעבירו משמרות המהפכה אל תוך הבסיס, זאת על מנת למנוע מהם להשתמש על מטוסים ישראלים, כך פורסם הלילה (רביעי) בעיתון הוול סטריט ג'ורנל שהביא דברים של גורמי מודיעין. עוד פורסם, כי התקיפה תואמה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.
כזכור, אתמול אמר גורם בכיר בצה"ל לרשת סקיי ניוז בערבית כי "ישראל תגיב בעוצמה לכל פעולה איראנית מתוך שטח סוריה". לדבריו, איראן מתכננת לפגוע בישראל מתוך סוריה בתגובה להפצצת בסיס T4. נוסף לכך, דווח בלילה שבין שני לשלישי על תקיפות נוספות נגד יעדים שבהם שוהים כוחות איראניים בסוריה, אך דיווחים אלו הוכחשו מאוחר יותר על ידי הסורים. 
 
אתמול פרסם צה"ל תמונות וחומרים מודיעיניים, המעידים על ההתבססות האיראנית בסוריה. בין היתר, נחשפים צילומים של בסיס הכטב"מים האיראני בדיר א־זור, ובו גם מטוסי איליושין, שמובילים כלי נשק מאיראן לסוריה. התמונות שצה"ל חושף מראות שכוח קודס של משמרות המהפכה מקבל אמצעי לחימה בשלושה תחומים: 1. טילי קרקע־קרקע; 2. מערך אווירי, כלומר כטב"מים. 3. הגנה אווירית. 

שדה התעופה צייקל. צילום: דובר צה"ל
שדה התעופה צייקל. צילום: דובר צה"ל

 

בישראל סבורים כי האיומים האפשריים הם פעולה אווירית באמצעות מל"ט, או ירי רקטות. בישראל מזהים את ההיערכות הזאת, ולכן חשפו את התמונות, כדי להראות לטהרן שישראל מודעת למעשיה ואולי על ידי כך גם לצמצם את היקף הפעולה האיראנית.
 
קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס והאחראי על הכוחות האיראניים ובני בריתם בסוריה, הגיע לבסיס T4 שהופצץ לכאורה על ידי ישראל, זמן קצר לאחר התקיפה. סולימאני שוחח עם החיילים והמפקדים במקום ותדרך אותם לקראת מתקפה אפשרית נוספת. כך דווח אתמול באתר א־דיאר הלבנוני.