ליביו דרגנה, נשיא בית הנבחרים הרומני ובכיר במפלגת השלטון ברומניה, אישר הערב בראיון בתחנת הרדיו המקומית ANTENA3, כי מדינתו תעביר את השגרירות שלה לירושלים, זאת לאחר שההחלטה הסופית בנושא התקבלה אמש. "זה אולי נראה לא חשוב במיוחד, אבל יש להחלטה ערך סמלי ענק בעיני מדינה שיש לה השפעה עצומה בעולם, וחיים בה 500 אלף יוצאי רומניה", הסביר הבכיר הרומני בראיון המדובר.



הוא הסביר כי מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית (PSD) אימצה את התזכיר העוסק בנושא, אשר מאפשר להתחיל בהליכים למעבר הסגל הדיפלומטי הרומני לבירה. הוא הוסיף כי להחלטה יש "ערך רב גם בעיני האמריקאים". לדעתו, העברת השגרירות תזכה את רומניה ב"הטבות גדולות". עם זאת, הממשלה הרומנית לא יצאה בהודעה רשמית בנושא, ושר החוץ תיאודור מלסקאנו, שלא נמצא במדינה, לא מסר תגובה בסוגיה זו.





מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי, לכבוד יום העצמאות ה-70. במהלך האירוע אמר נתניהו כי "לפחות חצי תריסר מדינות משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים".



בתוך כך, הוא קרא לדיפלומטים הזרים לפעול למען העברת שגרירות מדינותיהם לירושלים: "מה שאתם יכולים לעשות על מנת לקדם שלום הוא להזיז את השגרירויות שלכם לכאן. אנו שמחים על החלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לכאן, היא אומרת דבר פשוט: על השלום להתבסס על האמת".



לטענתו, "הכרה במציאות היא הדרך לבנות שלום. לא ניתן לבנות שלום על בסיס שקרים כי הוא מתרסק על סלעי המציאות. חשוב לבסס את העקרונות האלה שבסופו של דבר ינחו את השלום. העובדה שלישראל יש עיר בירה, שלעם היהודי יש עיר בירה במשך 3,000 שנים ושמה ירושלים, הנה בלתי מעורערת. הגיע הזמן להכיר בעובדה זו. אני שמח לומר שיש לפחות חצי תריסר מדינות שכעת משוחחות איתנו ברצינות על העברת שגרירויותיהן לירושלים, ותודה גואטמלה שעשית זאת. יהיו אחרות שילכו בעקבותייך".



"אז אנא, יש עיקרון פשוט, אתם מכירים אותו – 'הראשון להגיע זוכה'" המשיך נתניהו. "החלטתי שעשר השגרירויות הראשונות שיגיעו לכאן יקבלו יחס מועדף. נעזור לכם, כולכם צריכים לעשות זאת".