קוריאה הצפונית הודיעה - מפסיקים לערוך ניסויים גרעיניים: מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר הלילה (שבת) כי "המסע אחר נשק גרעיני הושלם" וכי פיונגיאנג כבר לא צריכה לבחון את היכולות שלה. קים הוסיף כי גם ניסויי הטילים לטווחים בינוניים והטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים אינם הכרחיים יותר. בנוסף, אתר הניסויים הגרעינים בצפון סיים את תפקידו. ההודעה של הדיקטטור באה על רקע התחממות היחסים בין ארצו לבין קוריאה הדרומית וארצות הברית. בשבוע הבא צפויים מנהיגי הקוריאות להיפגש לראשונה ובחודש הבא צפויה להיערך פסגה בין קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.
בוושינגטון ובסיאול קיבלו בברכה את ההודעה של קים. הנשיא טראמפ צייץ: "קוריאה הצפונית הסכימה להשעות את כל הניסויים הגרעיניים ולסגור אתר ניסויים גדול. אלה חדשות טובות מאוג לקוריאה הצפונית ולעולם. התקדמות גדולה. מצפה לפסגה". משרד החוץ הרוסי בירך על ההודעה וקרא לארצות הברית וקוריאה הדרומית להפחית את הפעילות הצבאית שלהן בחצי האי הקוריאני. 

טיל בליסטי ששיגרה צפון קוריאה. צילום: רויטרס


מהנדס פלסטיני חוסל במלזיה

מהנדס פלסטיני מארגון חמאס חוסל בהתנקשות שבוצעה הבוקר במלזיה. הפלסטיני, פאדי אל בטאש, בן 35, נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה קואלה לומפור, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהד חמידי, אמר: "לא פוסלים מעורבות סוכני מודיעין זרים ברצח אל באטש שמתגורר בארצנו מזה 10 שנים. ביקשתי מהמשטרה חקירה מקיפה ומעורבות של האינטרפול".
 
עוד הוסיף חמידי: "הנרצח היה בין היתר מומחה בייצור טילים, בעל קשרים ל"ארגון מודיעין מדינתי", ופעיל בעמותות אסלאמיות פרו-פלסטיניות. "המרצה, תושב קבוע של מלזיה, נהיה ככל הנראה נטל עבור מדינה עוינת לפלסטין", ציין. הוא טען כי חקירה ראשונית העלתה כי הוא היה אמור לטוס לטורקיה היום אחר-הצהריים, על-מנת להשתתף בכנס בינלאומי".

זירת ההתנקשות במהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש במלזיה. צילום: AFP
 
סוכת אבלים הוקמה בשיתוף הזרוע הצבאית של חמאס, דבר המצביע על כך שמדובר באיש הזרוע הצבאית. חמאס הדגיש בהודעת האבל, כי מדובר באיש הארגון, אולם עד כה לא נחשפו פרטים נוספים על פעילותו בזרוע הצבאית. על פי מפקד המשטרה המקומית, אל בטאש נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע בשעה 6 בבוקר, שעון מקומי. "הוא הלך ליד בית הדירות שלו כששני התוקפים ירו בו 10 כדורים. הוא מת במקום". עוד הוסיף מפקד המשטרה, כי אחת האפשרויות שנחקרות היא שבהתנקשות מעורבים אנשי "המדינה האסלאמית".
 
גינויים בעולם על מותו של נער בן 15 בגבול עזה

האיחוד האירופי שוב מגנה את ישראל בשל האירועים בגבול רצועת עזה, הפעם בעקבות מותו של הנער בן ה-15 בהפגנות אתמול על גדר הרצועה. בהודעה שפרסם האיחוד, נאמר כי "חיילים ישראלים שוב פתחו באש לעבר מפגינים ברצועת עזה והשתמשו בתחמושת חיה שגרמה למותם של ארבעה פלסטינים, כולל נער בן 15, ופצעו יותר מ-150. יש צורך בחקירה מלאה על מנת להבין מה קרה ומדוע". 



אתמול תקף שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, את ישראל וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ירי בילדים הנו מקומם ומזעזע. כיצד הרג של ילד היום בעזה מסייע להשגת שלום? זה לא! זה רק מזין יותר כעס ויוצר עוד הרג. ילדים צריכים להיות מוגנים מאלימות ולא חשופים לה. ילדים לא צריכים להיהרג בידי אחרים! יש לחקור את האירוע הטרגי הזה". 



נטלי פורטמן מסבירה: "לא רוצה להיראות כמי שתומכת בנתניהו"



יממה לאחר הסערה שיצרה בעקבות החלטתה שלא להגיע לישראל ולקבל את פרס בראשית, השחקנית נטלי פורטמן סוף-סוף הגיבה. בהצהרה שפרסמה הלילה כתבה כי "ההחלטה שלה הובנה לא נכון על ידי אחרים". "בחרתי שלא להגיע לטקס משום שאני לא לרוצה להיראות כמי שתומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור לנאום בטקס", הסבירה. "בכל מקרה, אני לא חלק מתנועת ה-BDS ולא תומכת בה". 



פורטמן. צילום: רויטרס



השחקנית זוכת האוסקר המשיכה ואמרה כי "כמו ישראלים ויהיודים רבים בעולם, מותר לי להיות ביקורתית כלפי ההנהגה הישראלית מבלי לרצות להחרים את המדינה כולה. אני מוקירה את בני משפחתי ואת החברים הישראלים שלי, את האוכל הישראלי, הספרים, האמנות, הקולנוע והמחול".



בן 3 טבע למוות בדרום



פעוט כבן 3 טבע אתמול למוות בבריכה בצימר במושב שדה צבי. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשמצבו אנוש, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. חובש בכיר במד"א אניס אבו דעבס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפעוט שוכב סמוך לשפת הבריכה בחצר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשמבוצעות בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ופינינו אותו תוך כדי המשך פעולות החייאה מתקדמות לבי"ח כשמצבו אנוש".
מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018, מתו 161 ילדים בישראל עקב טביעה. עד כה, בשנת 2018 מתו ארבעה ילדים מטביעה. בשנת 2017 מתו 15 ילדים מטביעה.