הגברת הראשונה של הדור הגדול ביותר, כך כונתה ברברה בוש, שהובאה היום (ראשון) למנוחות בטקסס. כ-1,500 בני אדם הגיעו ללווייתה של מי שהייתה אשתו של נשיא ארצות הברית ה-41, ג'ורג' בוש האב, ואמו של הנשיא ה-43 ג'ורג' בוש הבן, ומחזיקה בהישג זה במשותף עם אביגייל אדמס, אשתו של נשיא ארצות הברית השני ג'ון אדמס ואמו של הנשיא השישי ג'ון קווינסי אדמס.



ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר ובנה של ברברה נשא דברים בלוויה ואמר כי בזכות אמו "שהייתה הדוגמה הטובה בעולים", הוא "למד על כנות ואותנטיות", וציין כי בביקורו האחרון אצל אמו היא אמרה לו כי היא "מאמינה בישו" והוא מושיעה, והוסיפה כי היא "לא רוצה לעזוב את אביך, אבל אני יודעת שאהיה במקום נהדר". בלווייתה נכחו מעבר לבני משפחתה, גם הנשיאים לשעבר ברק אובמה וביל קלינטון, והאישה הראשונה מלניה טראמפ.  



הנשיא דונלד טראמפ לא הגיע בשל החשש שנוכחותו וצורכי האבטחה ייפגעו בטקס, צייץ כי מחשבותיו ותפילותיו "נתונות עם משפחת בוש", והעלה תמונה של הפורטרט של בוש שתלוייה בבית הלבון, והוסיף בציוץ נוסף כי מלניה טראמפ הגיעה ליוסטון כדי להשתתף בלווייה תוך שהוא מציין "זה יהיה יום יפהפה".



ברברה בוש עם ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס
ברברה בוש עם ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס



פגשה את בוש האב בגיל 15, פעלה למען אוריינות ולמלחמה באיידס



כזכור, בוש הלכה לעולמה ביום רביעי האחרון, לאחר שורה של אשפוזים, והיא בת 92. בעקבות התדרדרות במצבה  הודיעה דוברת המשפחה כשלושה ימים לפני מותה כי הגברת הראשונה לא תמשיך לקבל טיפול רפואי. בוש נולדה בשנת 1925, והייתה הילדה השלישית, מבין ארבעה ילדיהם של הוריה פאולין ומרווין פירס. המשפחה התגוררה בניו יורק.



בגיל 15 פגשה את בעלה לעתיד, שהפך בעתיד לנשיא ארה"ב. כשנה וחצי לאחר מכן הם התחתנו. תקופת נישואיהם של ג'ורג' בוש האב ורעייתו היא הארוכה ביותר שהייתה לנשיא אמריקאי בהיסטוריה. בהיותה הגברת הראשונה פעלה ברברה במספר פרויקטים להגברת קריאת הספרים בארצות הברית. כמו כן, פעלה ברברה במסגרת מספר קרנות ופרויקטים למלחמה באיידס, לטיפול בחסרי הבית, וכן עודדה פרויקטים של התנדבות תלמידים בבתי ספר.



מסע הלוויה של ברברה בוש. צילום: רויטרס
מסע הלוויה של ברברה בוש. צילום: רויטרס