עימות אלים פרץ אמש באוהל האבל של משפחתו של מוחמד איוב, הנער בן-ה-15 שנהרג מאש צה"ל ברצועת עזה ביום שישי. התמונה שעולה מהדיווחים השונים היא כי כוח ממנגנוני הביטחון של חמאס הגיע אמש בשעות הערב לאוהל בו מתאבלת משפחת הנער, פתח בירי, הרס את האוהל ופצע את עבד אל-מג'דלאווי, פעיל פתח בצפון הרצועה, אשר אושפז בעקבות האירוע בבית חולים. כמו כן, ניסה הכוח לפגוע במזכיר פתח בצפון הרצועה חאתם אבו אל-חסין, אשר על-פי חלק מהדיווחים הצליח להימלט. 
על פי חלק מהגרסאות, האירוע החל כעימות אלים בין בני-משפחה המשתייכים לפתח לבין אלו המשתייכים לחמאס, שבעקבותיו הגיע כוח של חמאס אל המקום. הרקע לעימות לא ברור לחלוטין, אך ייתכן כי הוא פרץ על רקע סירוב של פעיל פתח מבני המשפחה לאפשר לבני משפחה אחרים להיענות לדברי תנחומים של בכיר חמאס מחמוד אל-זהאר. לפי אחת הגרסאות העימות הפנימי הסתיים מאוחר יותר בסולחה.

 
דודו של הנער אמר היום (ראשון) לגל"צ: "הסרטון שתיעד את רגע מותו מהימן. הוא לא נשא אבן או צמיג או איזשהו נשק, והוא בן 13 ולא 15, כפי שפורסם".
בהודעה שפרסמה הבוקר, גינתה תנועת פתח את חמאס על מה שתיארה כמעשה המפר את הכללים הנהוגים ביחסים בתוך התנועה הלאומית הפלסטינית, ומצריך תגובה רצינית. "שבירת אוהל האבל ופתיחה באש בתוכו, הטלת אימה על התושבים, תקיפת אנשי הנהגת פתח בצפון רצועת עזה ופציעתם, כל אלו מהווים חריגה מן הערכים הלאומיים". עוד נאמר בהודעה כי פתח גאה בכך ששלושה מהשהידים של אירועי "צעדת השיבה" בשישי האחרון משתייכים לפתח. "פעולות מסוג זה מנפצות את המאמצים הלאומיים ואת תשומת הלב הבינלאומית המתגברים יום אחר יום בעקבות הרצח בדם קר שמבצעים חיילי הכיבוש בילדים לא חמושים במזרח רצועת עזה".

הנער הפלסטיני שנורה בראשו. צילום: רויטרס

בתוך כך, מחריפה המתיחות בין פתח לחמאס על רקע הכינוס הקרוב של המועצה הלאומית הפלסטינית (המתפקד כמעין פרלמנט של אש"ף שמאז עידן הסכמי אוסלו ירד בחשיבותו המעשית) ב-30 באפריל ברמאללה. בראשית מרס החליטה הנהגת פתח בראשות אבו-מאזן לערוך כינוס של הגוף ברמאללה בהרכבו הנוכחי, כלומר ללא נציגות חמאס אשר אינו משתייך לאש"ף. חמאס והג'יהאד האסלאמי קראו לדחיית מועד הכינוס ולשינוי מיקומו כך שיהיה כינוס "מאוחד", כלומר כזה שלראשונה יכלול את נציגיהם, בהתאם להסכמות אליהם הגיעו הצדדים בשיחות בביירות בינואר 2017. בעוד שבפתח נחושים לקיים את כינוס המועצה במועדו ברמאללה, הודיעה ביום ה' האחרון "החזית העממית לשחרור פלסטין", הארגון בעל הנציגות הגדולה במועצה לאחר פתח, כי היא תחרים את הכינוס לאחר שנציגיה לא הגיעו להסכמות עם נציגי פתח בשיחות שקיימו בנושא בקהיר. כמו כן, בימים האחרונים דווח כי חמאס פועל לערוך כינוס לאומי אלטרנטיבי בשותפות עם החזית העממית ועם פלגים נוספים. 
המחלוקת סביב כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית מצטרפת להמשך המתיחות סביב סוגית הפיוס הלאומי, וסירובו של חמאס להיענות לאולטימאטום שהעביר לו לאחרונה אבו-מאזן, כי אם לא ימסור בפעימה אחת את כלל סמכויות השלטון ברצועה לרשות הפלסטינית, לא יהיה פיוס והרצועה תהיה נתונה לסנקציות חריפות מצד הרשות ותוכרז "כאזור מורד".