שר החינוך נפתלי בנט אמר היום (ראשון) כי פסקת ההתגברות נחוצה מפני שבג"ץ "קושר את ידי הממשלה" וכי הוא "דורס את רצון העם" בכך שהוא פוסל חוקים שחוקקה הכנסת. בנט הוסיף כי החוק יעבור גם ללא תמיכת מפלגת כולנו, מפני שסוגיית המסתננים וסוגיות ביטחוניות מחייבות את התערבות הממשלה. "קודם כל החוק חיוני מכיוון שיצאנו מאיזון", אמר השר בראיון לכאן ב'. "בג"ץ קושר את ידי הממשלה בנושאים מהותיים כמו שני חוקי המסתננים, ובסוף אנחנו נושאים באחריות, כמו חוסר יכולת לגרש מחבל לעזה".

"אנחנו באים ואומרים: 'דרך האמצע'. בעבר, בג"ץ לא יכל לפסול חוקים, היום הוא יכול. בג"ץ בעצם דורס את רצון העם, כי הוא בחר בכנסת. ברוב של 61 חברי כנסת, היא תוכל לשריין את החוק בנושא המסתננים". בנט אמר כי סירובו של יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, לתמוך בחוק לא ימנע את אישורו. "בהסכם הקואליציוני אין לו (לכחלון) זכות וטו, יש לו זכות לא להצביע בעד. זה יעבור בלעדיו", אמר בנט. "נתניהו ראש ממשלה און אנד אוף מאז שנת 96'. היו 22 שנה להעביר את זה, היו ועדות - הגיע הזמן להכריע. פסקת ההתגברות היא 'דרך האמצע'". 
השר אמר כי בג"ץ החל בפסילת חוקים רק בשנות התשעים, וכי במקרה של "נוהל שכן" שביצע צה"ל בשטחים - הדבר סיכן חיי חיילים. "אתה לא ליכול לעשות פסקת התגברות פרסונלית. במקרי קצה של עריצות שלטונית אני בעד שבג"ץ יוכל לפסול. אתם יודעים שהיה דיון בבג"ץ על טקס הדלקת המשואות? עצם זה שזה הגיע, זה אומר שמשהו יצא מאיזון", אמר בנט. "זה התחיל רק בשנים האחרונות. בג"ץ התחיל לעשות את זה ב-95', הם פסלו גם את נוהל שכן שהציל חיי חיילים ופלסטינים".

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יו"ר מפלגת הבית היהודי הוסיף: "הם מתערבים בכל פינה של המשילות, גם בחוק מס על דירה שלישית. הם לא אוטוריטת על, למה מתאים להם ומה לא. הם יצאו מאיזון, ואנחנו נחזיר את זה ל'דרך האמצע'. אם עוד 10 שנים יהיו פה 200 אלף מסתננים, למי יבואו בטענה לממשלה או לבג"ץ? לממשלה ובצדק, זו אחריותה. אני בעד יכולת שלהם לפסול חוקים אבל אם יש 61 חברי כנסת שמבטאים את רצון העם אז שנוכל לשריין את החוק. עד 95' לא פסלו חוקים, אז מה? היינו מדינה טוטליטרית?".