שר החוץ האיראני מוחמד זריף טען בראיון כי ישראל מפרה את החוק הבינלאומי בגיחות שהיא מבצעת, על פי פרסומים זרים, בסוריה. ד"ר גיא בכור, מזרחן ועורך האתר ג'י פלנט, דיבר הבוקר (שני) בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM על המתיחות עם איראן וסירב להצטרף לדאגת הציבור הישראלי. בכור הסביר כי המשטר האיראני "מבוהל" מהאפשרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחליט לפרוש מהסכם הגרעין, ומהאפשרות של הסכם בין וושינגטון לקוריאה הצפונית.

"לאיראן יש בעיות גדולות יותר ממדינת ישראל. לאיראן יש כעת בטן רכה והמשטר שם מבוהל עד מאוד", אמר בכור. "הכלכלה שלהם קורסת והם רועדים מהבטחת הבחירות של טראמפ לבטל את הסכם הגרעין. טראמפ טען שאם האירופים יביאו דיל טוב יותר הוא לא יבטל את ההסכם, אך זה לא קרה ולהערכתי הצעד הזה יקרה בקרוב". 
 
הפרשן אמר כי הנשיא האמריקאי "הבין את הבלוף" של טהרן לגבי תוכנית הגרעין. "האיראנים רואים מה קורה בקוריאה הצפונית, הם רואים שבעלת הברית היחידה שלהם מכוונת לדיל עם האמריקאים והם מאוד לחוצים מכך", אמר בכור. "האיראנים ניסו לעבוד על העולם עם תוכנית הגרעין אך טראמפ לא פראייר והבין את הבלוף, כעת הם יאלצו להגיע להסכם טוב יותר. להערכתי הם לא ישברו את הכלים כי לא תהיה להם ברירה אלא לנסות להגיע להסכם חדש עם העולם בסוגיית הגרעין". 



המזרחן הוסיף: "כעת כל העולם מחכה לראות מה יעשה הנשיא טראמפ. כל העולם איים עליו שלא להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים והוא עשה זאת בכל מקרה כפי שהבטיח בבחירות. כעת אני מעריך שהוא לא יפחד לבטל את הסכם הגרעין באותה מידה".
 

בכור אמר כי הדיווחים על מלחמה אפשרית עם איראן הם "בלוף תקשורתי", וכי להערכתו יושג הסדר לגבי סוריה. "לא צפויה מלחמה בין איראן לישראל, זהו בלוף תקשורתי שמורחים אותו על גבי העיתונים כבר מספר ימים בעלי אינטרס שונים, ומפיצים כאן הפחדות ללא הרף", אמר. "אני קורא לכולם לשמור על פרופורציות, סוריה כבר מחולקת לארבע מדינות ולהערכתי דיפלומטיה חשאית עם הרוסים תיצור דיל שהאיראנים יקבלו על עצמם. גם אנחנו נקבל את האינטרסים שלנו אם נשמור על סדר של דיפלומטיה חשאית מסודרת".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן 

דונלד טראמפ. צילום: איי. אף. פי
דונלד טראמפ. צילום: איי. אף. פי