נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר היום (שלישי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלא יעזוב את הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, והזהיר כי אם יעשה זאת, "ייאלץ להתמודד עם השלכות חמורות".  רוחאני, שנאם בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית של איראן, אמר עוד: "אם בבית הלבן לא יעמדו בהתחייבויות שלהם, אני אומר להם שהממשלה האיראנית תגיב בתקיפות. אם מישהו יבטל את העסקה, הוא יאלץ להתמודד עם השלכות חמורות". 

אתמול התייחס שר החוץ של איראן מוחמד זריף לאפשרות שארצות הברית תצא מהסכם הגרעין עם ארצו. בציוץ בטוויטר כתב זריף כי "אין תוכנית ב' להסכם, זה הכל או כלום". לדברי השר האיראני, מנהיגי אירופה צריכים לעודד את הנשיא דונלד טראמפ לא רק להישאר בהסכם, אלא, מה שיותר חשוב, להתחיל ליישם את החלק שלו בעסקה ביושר". 

הכדור אצלו. הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס
הכדור אצלו. הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס


הציוץ של זריף בא בהמשך לדברים שאמר שלשום על ההסכם בראיון לרשת CBS, לפיהם, "פרישה של טראמפ מההסכם תוביל לבידוד ארה"ב בקהילה הבינלאומית. הסיבה שהנשיא האמריקאי לא נסוג מהעסקה ב-15 החודשים האחרונים, על אף שלא אהב אותה, היא העובדה שכולם יעצו לממשל שנסיגה ממנו תראה לקהילה הבינלאומית כאינדיקציה לכך שארצות הברית אינה שותפה מהימנה. לכן, מבחינת הנוכחות האמריקאית בקהילה הבינלאומית, התגובה לא תהיה נעימה לארצות הברית". 

עוד אמר זריף כי "לאיראן יש אופציות רבות במקרה כזה וגם הן אפשרויות שאינן נעימות. אם יתחילו להקטין את היתרונות של העסקה עבור איראן אז אין לנו שום סיבה להישאר בעסקה. לא מקובל עלינו הסכם חד צדדי. האפשרויות כוללות חידוש במהירות הרבה יותר גדולה של הפעילות הגרעינית שלנו. אפשרויות אלה מוכנות ליישום, ונעשה את ההחלטה הנדרשת כאשר נראה לנכון".