רוחות מלחמה מהצפון: שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס אמר היום (חמישי) בקונגרס האמריקאי כי האפשרות לעימות בין ישראל לאיראן בסוריה הולכת ונעשית סבירה יותר. בין היתר אמר מאטיס: "אני יכול להעריך איך זה עשוי להתחיל, אבל אני לא בטוח איפה ומתי. אני חושב שהכי סביר שזה יקרה בסוריה, כי איראן ממשיכה לפעול  שם באמצעות חיזבאללה".



מאטיס אף האשים את איראן בחיזוק נוכחותה בסוריה ובאספקת נשק מתקדם לחיזבאללה דרך סוריה. "ישראל לא תמתין עד שתראה את הטילים הללו באוויר, ואנו מקווים שאיראן תיסוג", אמר. מוקדם יותר היום התראיין שר הביטחון אביגדור ליברמן  לאתר הסעודי "אילאף" ואמר כי "אם איראן תתקוף בתל אביב, ישראל תתקוף בטהרן ותשמיד כל אתר צבאי איראני בסוריה שמאיים על ישראל".



שלשום, שלושה שבועות בלבד לפני רגע ההכרעה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגבי עתיד הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, הוא התייחס לפרישה אפשרית של ארה"ב מההסכם, והזהיר את איראן שלא לשוב לפעילות גרעינית בעקבות זאת. במהלך ביקורו של מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון, אמר טראמפ כי "הסכם הגרעין היה לא שפוי", והוסיף כי אם בעקבות ביטול ההסכם איראן תשוב להעשיר אורניום, טהרן "תהיה בצרות גדולות יותר משהן אי פעם היו".



הורדת ידיים: דונלד טראמפ ועמנואל מקרון, צילום: AFP
הורדת ידיים: דונלד טראמפ ועמנואל מקרון, צילום: AFP



נשיא צרפת מקרון, שהגיע לביקור בבית הלבן במה שהוגדר כשליחות אירופית במטרה לשמר את הסכם הגרעין, עליו חתומות גם צרפת, בריטניה וגרמניה, הסכים שיש לבלום את כוחה העולה של איראן באזור, אך הבהיר שהסכם הגרעין וביטולו הוא נושא מורכב, ויש לבחון אותו ביחס להשפעתו הכוללת באזור. אמר מקרון כי על ארצות הברית וצרפת "לעבוד במשותף בנושאים כמו הפצת נשק להשמדה המונית, בין אם בידי קוריאה הצפונית או איראן, האסלאם הקיצוני, נושאי איכות סביבה או סחר בינלאומי".