נשיא רומניה קלאוס יוהאניס קרא היום (שישי) לראשת הממשלה ויוריקה דנצ'ילה להתפטר מתפקידה, זאת לאחר שהממשלה אישרה תזכיר סודי להעברת השגרירות הרומנית בישראל לירושלים, ולא התייעצה על כך עם הנשיא.  "התפקוד של גברת דנצ'ילה כראשת הממשלה הופך את הממשלה והמדינה לפגיעה, ולכן אני קורא בפומבי להתפטרותה", אמר יוהאניס בהצהרה שפרסם. 

ממשלת רומניה תמכה בהעברת השגרירות לירושלים, למרות אזהרות מהנשיא - לו יש את המילה האחרונה בעניין - כי המהלך עלול להפר את החוק הבינלאומי. 
על פי החוק הרומני, ההחלטה בנושא העברת השגרירות שייכת כאמור לנשיא, שאמר כי לא נועצו בו. דנצ'ילה גם ביקרה השבוע בישראל, ולא התייעצה לפני נסיעתה עם הנשיא בנושא. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש השבוע עם ראשת הממשלה דנצ׳ילה, בלשכתו בירושלים. השניים סיכמו על קיום מפגש ממשלות (G2G) שיתקיים בחודשים הקרובים ברומניה.  במסגרת הפגישה דנו המנהיגים בסוגיות בילטרליות, וכן בחיזוק שיתופי הפעולה וקיום פרויקטים משותפים בתחומי הביטחון, הבריאות, הטכנולוגיה, הגנת סייבר ותחומים נוספים.  נתניהו הביע הערכה לממשלת רומניה על אישור הצעת ההחלטה להתנעת מהלכים להעברת שגרירות רומניה לירושלים, ובירך על הצהרותיו של נשיא הפרלמנט המצדדות במהלך.