נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים הערב (שישי) מסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הוא התייחס להעברת השגרירות האמריקאית לבירה בחודש הבא ואמר כי "הנושא עמד על הפרק במשך שנים רבות, ונשיאים רבים הבטיחו את זה בקמפיין הבחירות שלהם, אבל מעולם לא היו אמיצים דיים לעשות זאת". 
הוא הוסיף כי "התוכנית המקורית להעברת השגרירות עמדה על מיליארד דולר ודחיתי אותה בגלל המחיר". לדברי הנשיא, השגריר בישראל דיוויד פרידמן, העלה רעיון שיעלה כ-150 אלף דולרים בלבד. "סיכמנו על תוכנית שתעלה למשלם המיסים האמריקאי 300-400 אלף דולרים בלבד". טראמפ הדגיש: "אולי אגיע לטקס פתיחת השגרירות".

בתוך כך, טרמאפ אמר כי "המשטר האיראני מצית אלימות, שפיכות דמים וכאוס ברחבי המזרח התיכון". הוא הסביר: "עלינו להבטיח כי המשטר הרצחני הזה לא יתקרב להשגת נשק גרעיני, וכי איראן תפסיק את ההפצה של טילים מסוכנים ואת התמיכה בטרור". לדבריו, לא משנה לאן אתה הולך במזרח התיכון, בכל נקום בו ישנה בעיה, תמצא שם את איראן.

הקנצלרית אמרה: "אנו סבורים כי הסכם המעצמות עם איראן הוא הצעד הראשון שתרם להאטת הפעילויות שלהם בתחום הספציפי הגרעין וגם יצר תהליך פיקוח ואימות טוב יותר. יחד עם זאת אנו גם סבורים כי מפרספקטיבה גרמנית, שהוא לא מספיק על מנת לרסן ולהכיל את השאיפות האיראניות". היא ציינה כי "ההשפעה הגאופוליטית של טהרן בסוריה, לבנון ועיראק חייבת להיבלם".

היא התייחסה להסכם הגרעין והסבירה: "אני כמובן מאמינה שההסכם הזה רחוק מלהיות מושלם. הוא לא יפתור את הבעיות עם איראן. הוא רק חתיכה אחת בפסיפס. אבן בניין אחת, שעליה אנו יכולים לבנות את הבניין". מוקדם יותר אמר מזכיר המדינה החדש מייק פומפאו במסיבת עיתונאים בבריסל כי ללא תיקון מהותי של הפגמים בהסכם הגרעין, "לא סביר שטראמפ יישאר בהסכם לאחר מאי הקרוב". הוא אמר גם שטרם נתקבלה החלטה בנוגע לגורלו של ההסכם.