מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הבטיח לסגור את אתר המחקר הגרעיני במדינתו בחודש מאי, ולאפשר לעיתונאים ולמומחים לצפות בתהליך כשיקרה, כך נמסר הבוקר (ראשון) ממשרד הנשיאות בסיאול.  בתוך כך, מוקדם יותר הלילה הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מנהיג המדינה המסוגרת תיערך בתוך שלושה עד ארבעה שבועות. "אני חושב שתהיה לנו פגישה בתוך שלושה או ארבעה שבועות", אמר טראמפ במהלך עצרת תמיכה בוושינגטון שבמדינת מישיגן. "זו עומדת להיות פגישה מאוד חשובה, על פירוקה מנשק גרעיני של קוריאה הצפונית". 



כמו כן, טראמפ אמר למקבילו הדרום קוריאני מון ג'ה אין כי פגישתם של מנהיגי הקוריאות לפני כיומיים, והצהרתה של פיונגיאינג לגבי פירוקה מנשק גרעיני, הם "חדשות טובות לעולם", כך נמסר ממשרדו של מון, הבית הכחול. במהלך שיחת טלפון, שני המנהיגים הסכימו לגבי הצורך בעריכת פסגה בין הנשיא האמריקאי לבין קים. מון וטראמפ גם דנו על שלושה מקומות אפשריים בהם יתכן שתיערך הפסגה ההיסטורית, נמסר מהבית הכחול. 

כזכור, מנהיג קוריאה הצפונית קים ונשיא קוריאה הדרומית מון נפגשו ביום שישי במה שהיה מפגש ראשון בין מנהיגי שתי המדינות זה יותר מעשור, והפעם הראשונה מאז מלחמת קוריאה בה מפגש כזה התרחש בחצי האי הקוריאני. הפגישה, שמטרתה הייתה לסיים את העימות הארוך בין המדינות התקיימה בשטח המפורז בינן. 


קים ג'ונג און ומון ג'ה אין. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און ומון ג'ה אין. צילום: רויטרס

 
מנהיג המדינה המבודדת הודיע לאחר הפגישה כי "תמה המלחמה בין המדינות. "אנחנו אחים, אותו דם, אומה אחת", אמר קים. מנהיגי שתי המדינות הצהירו עוד בתום פגישתם על התחייבותם לפרק את חצי האי מנשק גרעיני. שני הצדדים הודיעו כי יחפשו לבסס הסכם שלום יציב וקבוע בחצי האי. 
במהלך הפגישה, ובאופן שלא תוכנן מראש, הזמין קים את מון לצעוד לקוריאה הצפונית, ולאחר מכן עברו שני המנהיגים יחדיו את הגבול לעבר קוריאה הדרומית כשהם אוחזים ידיים, שם הם סקרו משמר כבוד של צבא קוריאה הדרומית, כשהם צועדים על שטיח אדום שנפרס לכבודם ומלווים בשומרים בלבוש קוריאני מסורתי. "היסטוריה חדשה מתחילה עכשיו, עידן של שלום", כתב קים בספר האורחים של בית השלום, בו התנהלה הפסגה בין השניים.