על-פי דיווח ברשת CNN, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה-אין שכנע את שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כי המיקום המתאים ביותר לפסגה המתוכננת שלו ושל הנשיא האמריקני טרמאפ הוא האזור המפורז שבגבול בין שתי הקוריאות. לפי הדיווח, "מקור בעל מידע מעמיק על המחשבה הצפון קוריאנית בנושא" אמר כי ישנה סבירות גבוהה כי הפסגה תיערך בכפר פאנמונג'ום, בו נפגשו ביום שישי האחרון מנהיגי שתי הקוריאות לפסגה היסטורית בה הוצהר על הכוונה לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ולסיים רשמית את המלחמה בין שתי המדינות.



לפי המקור, ייתכן אף כי חלק מן האירועים במהלך הפסגה יתקיימו בצד הצפוני של הגבול, בשטחה של צפון קוריאה. הפסגה צפויה להתקיים על-פי אותו מקור בסוף מאי. 



המפגש ההיסטורי בין מנהיגי הקוריאות. צילום: רויטרס
המפגש ההיסטורי בין מנהיגי הקוריאות. צילום: רויטרס


דובר נשיא דרום קוריאה אמר כי אין אתר סמלי יותר לקיום פסגה שתהווה אבן דרך לשלום, וגם הנשיא טרמאפ רואה בחיוב את קיום הפסגה במקום. "יש בזה משהו שאני אוהב", אמר לכתבים אמש, "כי כשאתה שם, אם דברים מסתדרים אפשר לחגוג באתר עצמו ולא במדינה שלישית". "על-פי הדיווח, טראמפ העלה את העניין גם בשיחת טלפון שקיים עם מון ביום ראשון האחרון. 
יחד עם זאת, העניין שנוי המחלוקת בתוך הממשל האמריקני, כאשר גורמים ספקניים סבורים כי הופעתו של טראמפ באזור המפורז תשדר מסר מפויס מדי כלפי השליט הצפון קוריאני. גורמים אלה מנסים לשכנע את טראמפ לערוך את הפסגה בסינגפור, עיר-המדינה המשגשגת, בעלת נוכחות צבאית אמריקנית לצד יחסים דיפלומטיים עם קוריאה הצפונית. מצד שני, מן הצד הצפון-קוריאני עולות בעיות לוגיסטיות וביטחוניות, כאשר קים ג'ונג און מעדיף למעט בנסיעות למרחק גדול ובמיוחד בטיסות.

אפשרות נוספת שעלתה כמיקום לפסגה ההיסטורית המתכוננת היא אולן-בטור, בירתה של מונגוליה. בדומה לסינגפור, למונגוליה יש יחסים דיפלומטיים עם שתי המדינות, אלא שבשונה ממנה היא ממוקמת קרוב יותר לקוריאה הצפונית, וקים ג'ונג יוכל להגיע אליה ברכבת המשוריינת ששירתה את אביו, קים ג'ונג איל.