רשת בתי הקפה "סטארבקס" תסיים את שיתוף הפעולה שלה עם הארגון היהודי הליגה נגד השמצה (ADL), לאחר שספגה לחץ מפעילי שמאל בארצות הברית, כך דיווח היום (שלישי) האתר פוליטיקו. דובר הרשת, ג'יימס ריילי, אמר כי הארגון שנאבק באנטישמיות לא יהיה יותר חלק מתוכנית ההכשרה של הרשת נגד אפליה. "סטארבקס" הבטיחה לסגור את רוב סניפיה ב-29 במאי ולערוך הכשרה לעובדיה כנגד אפליה, בעקבות סרטון ויראלי שהראה את מעצרם של שני גברים שחורים באחד מסניפיה בפילדפיה. הליגה נגד השמצה הייתה אמורה להיות חלק מצוות החברה שיכין את תוכן ההכשרה. 

עם זאת, שיתוף הפעולה בוטל לאחר שפעילי שמאל תקפו את "סטארבקס" על שילוב הארגון היהודי בשל תמיכתו בישראל, ומפני שלא הביע תמיכה בתנועת "חיי השחורים חשובים" (Black Lives Matter). הליגה נגד השמצה הודיעה ב-2016 כי לא תתמוך באופן מלא בתנועה מפני שלחלק ממנהיגיה יש "עמדות אנטי-ישראליות ולעתים אנטישמיות". תנועת "חיי השחורים חשובים" האשימה את הארגון היהודי בכך שהוא "תומך בשוטרים".

טמיקה מלורי, אחת ממארגנות צעדת הנשים בארצות הברית, העלתה לאחרונה פוסט לטוויטר בו טענה כי הליגה נגד השמצה "תוקפת אנשים שחורים וחומים ללא הפסקה" ומתחה ביקורת על "סטארבקס" על רצונה לשתף איתה פעולה. אך מלורי עצמה הואשמה בחודש שעבר בקשרים עם המטיף האנטישמי לואיס פרחאן, מנהיג ארגון "אומת האסלאם".

דובר הליגה נגד השמצה, טוד גוטניק, אמר לפוליטיקו בתגובה: "כאשר סטארבקס ביקשו מאיתנו סיוע, הסכמנו לעזור. לגבי השאלה האם סטארבקס רוצים כעת להיעזר במומחיות שלנו או לא, תשאלו אותם".

סטודנטים יהודים בארצות הברית. צילום: רויטרס
סטודנטים יהודים בארצות הברית. צילום: רויטרס